    From: g...@g...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kilometrowka a faktury
    Date: 5 Dec 2003 15:57:45 +0100

    > Użytkownik <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ewidencje i
    > miesiecznie
    > przejezdzam

    > Do ksiazki wpisuje sie wszystkie wyjazdy, zgodnie z rubrykami ksiazki. Jako
    > potwierdzenie poniesionych kosztow zbiera sie wszystkie dokumenty, ktore o
    > tym swiadcza, czyli np. faktury na paliwo, naprawe, zawarte ubezpieczenia
    > itp. Po wyliczeniu kilometrowki z ksiazki i podliczeniu poniesionych kosztow
    > na podstawie faktur itp, jako koszt do KPiR wpisuje sie mniejsza z tych
    > dwoch wartosci.

    Moje pytanie dotyczylo nieco czegos innego. otoz pytam, czy jesli z
    kilometrowki wyjdzie mi, ze w grudniu przejezdze 400 zł (km x stawka = 400 zł
    (tak dla ulatwienia) to moge zgromadzic faktury na 400 zł tylko na samo paliwo
    (przeciez wiadomo, ze samochod musialby palic 30ltr/100km, zeby tyle benzyny
    spalic. Czy ustawodawca daje taki uklon w strone podatnika, ze moze on miec
    tylko faktury na paliwo? A np. w nastepnym miesiacu bedzie przeglad - 500 zł i
    zadne faktury na paliwo i wpisze do KPiR tylko ten przeglad, a przeciez
    wiadomo, ze samochod na wode nie jezdzi.

    Po odpowiedzi na moj post nasunelo mi sie pytanie. Czy w takim razie do KPiR
    wpisuje jedna zbiorcza pozycje "Koszty samochodu" z calego miesiaca ostatniego
    dnia miesiaca? A nie kazda fakture osobno zgodnie z data jej
    wystawienia/otrzymania?