    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: klopoty ze skladkami ZUS
    Date: Sat, 13 Aug 2005 23:02:36 +0200

    On Sat, 13 Aug 2005, mariposa doux wrote:

> [...]
    [...]
    > Tu tez nie jest tak piknie, ze on chce. Czasem ine ma wyboru. W krainie
    > Czarnego Zlota ciezko o inna, w miare dobrze platna oprace, dla kogos,
    > kto drazyl w ziemi przez 15 lat.

    Nie, DLA KAŻDEGO jest ciężko o pracę.
    I to jest problem niezależny od całej reszty argumentów :(
    W stanie jaki jest sprowadza się do tego iż górnicy "mają lepiej".
    I osobną sprawą jest że państwo powinno robić wszystko żeby
    ta praca była - a nie będzie jej dopóki nie będzie chętnych
    na bycie przedsiębiorcami.
    A jak to wygląda było w którymś sąsiednim wątku - dopiero po
    zapoznaniu się z praktyką chętny łapie się za głowę.

    Jeszcze do "limitu"...
    W odróżnieniu od kwestii "czy emeryci powinni pracować" wprowadzenie
    limitu 15 lat spowodowałoby jedynie że część tych co również nie
    mają pracy (i to nawet niekoniecznie "w miarę dobrze płatnej")
    zamieniłaby się miejscami.
    Zauważ że pisałem o przymusie zatrudnienia (przez kopalnię) byłych
    górników "na górze"... w kopalni paru ludzi ma robotę również
    na powierzchni ;) Pewnie że nie dla wszystkich by starczyło - ale
    część problemu by znikła.

    > Niemniej jednak powinno sie przeznaczac
    > kase nie na konsumpcje, ale na zapewnienie tym ludziom mozliwosci
    > zarabianai inaczej, niz tylko pod ziemia....

    Zgoda, w pełni.
    I praktyka pokazała że większości nie można dać pieniędzy
    do ręki - smutne ale prawdziwe że nie umieją się z nimi
    obchodzić (spora część odprawy górnicze WYDAŁA od ręki
    i już).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)