  • 1. Data: 2005-08-12 07:13:00
    Temat: klopoty ze skladkami ZUS
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    Moi drodzy.
    Czy moglibyście doradzić jakąś stronę www z dokładnymi, wręcz
    łopatologicznymi poradami, jak i ile wpłacać do ZUSu (i jakie formularze
    wpłacać) ? Mam bowiem taką sytuację :
    Jestem na umowę zatrudniony u pewnej osoby (prowadzi DG) na kwotę 100zł
    miesięcznie. Chcę od tego płacić składkę emerytalną (ze względu na niską
    stawkę). Mam też działalność gospodarczą i od niej płacę tylko zdrowotne.
    Muszę też wiedzieć, jakie druki (i jak je wypełnić) i składki ma płacić za
    mnie ta osoba (także PIT4?), u której się zatrudniam (ona sama jest jeszcze
    mniej niż ja zorientowana...).
    Jestem już troche zdesperowany, bo po 10 wizytach w ZUS, każda pani mówi co
    innego, mylą im się nawet procenty składki zdrowotnej (raz 7,5 raz 8,5).
    Trochę mnie to zaczyna denerwować, bo zamiast zajmować się swoją
    działalnością, chodzę do ZUSu, US, na pocztę.
    Proszę o pomoc, pozdrawiam
    owp

  • 2. Data: 2005-08-12 07:29:53
    Temat: Re: klopoty ze skladkami ZUS
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "owp" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 8,5). Trochę mnie to zaczyna denerwować, bo zamiast zajmować się swoją
    > działalnością, chodzę do ZUSu, US, na pocztę.

    Lepiej skorzystaj z biura rachunkowego albo zatrudnij księgową...nie
    wszyscy są stworzeni do roboty papierowej IHMO możesz sobie bardziej
    zaszkodzic niż pomóc:(
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2005-08-12 07:31:59
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

    > Lepiej skorzystaj z biura rachunkowego albo zatrudnij księgową...nie
    > wszyscy są stworzeni do roboty papierowej IHMO możesz sobie bardziej
    > zaszkodzic niż pomóc:(
    > pozdrawiam ania
    Może i racja, ale na razie nie stać mnie na to...
    owp

  • 4. Data: 2005-08-12 07:32:10
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    www.zus.pl

    > Jestem na umowę zatrudniony u pewnej osoby (prowadzi DG) na kwotę 100zł
    > miesięcznie. Chcę od tego płacić składkę emerytalną (ze względu na niską
    > stawkę). Mam też działalność gospodarczą i od niej płacę tylko zdrowotne.

    To wpłacasz za mało z tytułu DG.
    Powinieneś płacić pełne stawki na FUS, UZ, FP

    > Jestem już troche zdesperowany, bo po 10 wizytach w ZUS, każda pani mówi co
    > innego, mylą im się nawet procenty składki zdrowotnej (raz 7,5 raz 8,5).

    Płacisz 8,5% ale odliczyć od podatku możesz tylko 7,75% wpłaconej składki.

    > Trochę mnie to zaczyna denerwować, bo zamiast zajmować się swoją
    > działalnością, chodzę do ZUSu, US, na pocztę.

    LOL

    --
    Herbi
    12-08-2005 09:32:08

  • 5. Data: 2005-08-12 07:54:47
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Herbi napisał(a):

    > To wpłacasz za mało z tytułu DG.
    > Powinieneś płacić pełne stawki na FUS, UZ, FP

    a co z emerytalnym???
    (przekornie...)

    > LOL

    jak wszyscy...

    --
    regent...
    (...)

  • 6. Data: 2005-08-12 08:13:15
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    A FUS to co 'zawiera' w sobie - he?
    (z drwiną i sarkazmem....)

    --
    Herbi
    12-08-2005 10:13:09

  • 7. Data: 2005-08-12 08:33:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Aug 2005, owp wrote:

    > Jestem na umowę zatrudniony u pewnej osoby (prowadzi DG) na kwotę 100zł
    > miesięcznie. Chcę od tego płacić składkę emerytalną (ze względu na niską
    > stawkę). Mam też działalność gospodarczą i od niej płacę tylko zdrowotne.

    A nie została ta "możliwość oszczędzania" właśnie wykluczona ??

    > innego, mylą im się nawet procenty składki zdrowotnej (raz 7,5 raz 8,5).

    A bo to jest tak: nasi sławetni posłowie najpierw wykoncypowali
    że składka zdrowotna to będzie wydzielona część z podatku.
    A po wydzieleniu jak to zwykle bywa uznano ze składkę trzeba
    zwiększyć (przyjmijmy że trzeba) tylko nie wiedzieć czemu
    przyjęto że "reszta" już nie jest podatkiem - i płaci się ją
    *po opodatkowaniu*. Po prostu (ze względu na zdrowotne) podatek
    nie wynosi już 19% ale 19,5%, tylko pracownicy tego na pasku
    nie widzą w pozycji "podatek"...i głosują na tych samych posłów ;>

    Nikomu nic się nie myliło, to ty mylisz: masz *płacić* 8,5%
    ale *odliczyć* (od podatku) 7,5%. Ten brakujący 1% zapłacisz
    po opodatkowaniu... tak jakbyś wydał na piwo albo na lody.

    > Trochę mnie to zaczyna denerwować, bo zamiast zajmować się swoją
    > działalnością, chodzę do ZUSu, US, na pocztę.

    No, witamy w świecie pracodawców ;)
    Jeszcze kogoś zatrudnij to już będziesz wiedział czemu mamy
    tyle bezrobocia ile mamy.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-08-12 10:36:25
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A nie została ta "możliwość oszczędzania" właśnie wykluczona ??

    I znow sie trza nakombinowac, zeby oszczedzic tak, aby na zycie miec ;)

    W wielu przypadkach, mysle, ze to co sie stalo to smierc dla wielu
    malych DG...

    --
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5
    ________________

  • 9. Data: 2005-08-12 10:38:32
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 sie o godzinie 10:33, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Nikomu nic się nie myliło, to ty mylisz: masz *płacić* 8,5%
    > ale *odliczyć* (od podatku) 7,5%.

    wKF:
    Gotfryd, nikt nie broni odliczyć tylko 7,5%, ani nawet np.3%, ale IMHO -
    odliczenie składki na UZ nie może przekraczać 7,75% - popraw mnie jeśli się
    mylę :)

    > No, witamy w świecie pracodawców ;)

    Raczej *przedsiębiorców* a nie pracodawców :)

    > Jeszcze kogoś zatrudnij to już będziesz wiedział czemu mamy
    > tyle bezrobocia ile mamy.

    I tutaj właśnie dopiero zostałby pracodawcą - na razie jest tylko
    przedsiębiorcą ;)

    --
    Herbi
    12-08-2005 12:38:30

  • 10. Data: 2005-08-12 10:44:21
    Od: "R6" <r...@g...pl>

    > A nie została ta "możliwość oszczędzania" właśnie wykluczona ??

    wlasnie :) jaka jest teraz min. wart umowy zeby placic tylko zdrowotne?
    pozdro:)