  • 1. Data: 2002-08-31 18:56:51
    Temat: komis komputerowy - pomozcie
    Od: "BaMsE" <b...@2...pl>

    witam!
    Chce zalozyc komis komputerowy i nie wiem od czego zaczac co jest mi
    potrzebne, w jaki sposob pozniej placic podatki (ryczalt, karta podatkowa
    chyba odpada, zasady ogolne ?), czy potrzebna mi kasa fiskalna ? (nie wiem
    czy obrot bedzie wiekszy niz 40tys zl , i czy chodzi o obrot towarem(cudzym)
    czy tylko prowizja ? ), czy jest potrzebne specjalne zezwolenie ? chcialbym
    tez sprzedawac zestawy komputerowe ze skupionych czesci ? w jaki sposob sie
    z tego rozliczac skoro nie udowodnie ze czesci kosztowaly mnie tyle a tyle i
    nie bede mogl odjac sobie kosztow uzyskania dochodu z tego tytulu? Bede
    chcial tez wystawiac faktury VAT. Jak widac nie znam sie za bardzo na tym i
    prosze o rady. Z gory dziekuje
    pozdrawiam
    BaMsE

  • 2. Data: 2002-09-01 14:23:27
    Temat: Re: komis komputerowy - pomozcie
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-Działyński)

> [...]
    > potrzebne, w jaki sposob pozniej placic podatki (ryczalt, karta podatkowa
    > chyba odpada, zasady ogolne ?), czy potrzebna mi kasa fiskalna ?
    Mozna ryczalt albo zasady ogolne. Trzeba by przeanalizowac co jest lepsze.
    Jesli chcesz cos tam odliczac, jak piszesz dalej, to tylko na zasadach
    ogolnych mozesz odliczac.
    (nie wiem
    > czy obrot bedzie wiekszy niz 40tys zl , i czy chodzi o obrot
    towarem(cudzym)
    Chodzi o
    > czy tylko prowizja ? ),
    Chodzi o prowizje, a dokladniej jej trzydziestokrotnosc ! Ale to odnosnie
    przejscia na VAT. Generalnie w komisach na VAT w zwiazku z tym przechodzi
    sie bardzo szybko - mozna rozwazyc wybor VAT-u juz na samym poczatku
    (rezygnacja ze zwolnienia). Odnosnie wymogu posiadania kasy liczy sie
    natomiast kwota prowizji przez nic juz nie wymnazana /chyba/. Zatem VAT
    trzeba bedzie bardzo szybko - kasa ew. troszke pozniej.
    > czy jest potrzebne specjalne zezwolenie ?
    Hehe - zadne zezwolenie.
> [...]
    > z tego rozliczac skoro nie udowodnie ze czesci kosztowaly mnie tyle a tyle
    > nie bede mogl odjac sobie kosztow uzyskania dochodu z tego tytulu?
    A dlaczego trudno bedzie udowodnic ? Nie wiem niech sie madrzejsi wypowiedza
    :). Moze potraktowac takie czesci jako surowce wtorne i na okolicznosc
    zakupu np. uzywanego dysku sporzadzac dowody wewnetrzne:)

    Bede
    > chcial tez wystawiac faktury VAT. Jak widac nie znam sie za bardzo na tym
    No to skoro bedziesz chcial wystawiac FV to od razu musisz wybrac VAT !!!!

    Razem przyjemniej... ;-) >>> http://link.interia.pl/f1644

  • 3. Data: 2002-09-05 17:05:47
    Od: "Pinio" <m...@t...pl>

    Użytkownik "BaMsE" <b...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie bede mogl odjac sobie kosztow uzyskania dochodu z tego tytulu? Bede
    > chcial tez wystawiac faktury VAT. Jak widac nie znam sie za bardzo na tym

    Strasznie mi Cie szkoda!!! Przerabialem ten cyrk w zeszlym roku.
    Sprawy od strony podatkowej mają si e strasznie.
    1. Fakture VAT mozesz wystawic TYLKO na prowizje od uslugi komisu (co wiecej
    na fakturze mosisz podac dane dotyczace sprzedajacego czesc (lub czesci w
    przypadku zestawu).
    2. Jesli, bedac vatowcem, kupujesz czesc od osoby fizycznej do dalszej
    sprzedaży to (uwaga zaczyna sie jazda) placisz VAT od kwoty sprzedazy (nie
    masz prawa do odliczenia bo nie posiadasz faktury zakupu a tylko umowe
    kupna-sprzedazy) czyli : kupujesz za 80 zl sprzedajesz za 100 placisz VAT 22
    zl - jesteś w plecy.

    To tylko niewielka ilosc kwiatkow dotyczacych dzialalnosci komisu i obrotu
    wtornego komputerow.

    Najlepsze roawiazanie to olac bzialanosc gospodarcza i zwiazany z nia VAT i
    zus a wszystko co robisz (pewnie bedzie w tym i serwis) rozliczac w oparciu
    o umowe odzielo (PIT 52). Jesli interesuje Cie jak to zrobic, zeby nie
    trafic do pierdla to moge wytlumaczyc na privie.

    Pozdro Marcin Pienkowski