  • 1. Data: 2002-08-31 18:33:00
    Temat: Renta ZUS, studia i umowa zlecenie
    Od: Paweł Skarżyński <s...@p...onet.pl>

    Witam!

    Dostaję rentę rodzinną z ZUS oraz jestem studentem studiów dziennych.
    Pracuję też na umowę zlecenie.

    Po przekroczeniu jakiegoś dochodu brutto (ostatnia znana mi kwota to
    1500 z groszami) tracę okresowo prawo do renty.
    Pracodawca zgłasza moje dochody do US, ale kto pilnuje aby do ZUS
    dotarła właściwa informacja?
    Czy ja mam to zgłosić? A może US się tym zajmuje?

    I jeszcze jedno pytanie pośrednio z tym związane:
    Jeśli osiągam też dochód z innego źródła, to czy powinienem zawiadomić o
    tym ZUS (podatki odprowadzam)?

    Pytam, bo moje dochody przekroczyły w tym miesiącu owe 1500 i nie
    chciałbym być zmuszonym do zwracania nienależnej renty wraz z odsetkami,
    albo mieć inne kłopoty...

    Paweł Skarżyński
    Wydzial Informatyki Politechniki Szczecinskiej
    http://setiatwips.republika.pl