  • 1. Data: 2008-01-12 14:38:18
    Temat: Re: konsekwencje opóźnienia PCC3
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Dec 2007, Aleksandra Gawrylak wrote:

    > Czy ktoś może mi przybliżyć jakie mogą być konsekwencje złożenia PCC 3 oraz
    > zapłacenia podatku od zakupu samochodu z 6 m-cznym opóźnieniem?

    "zależy".
    Znajomy poszedł do US po takiej akcji, to zapłacił mandat.
    IMO, jakby najpierw poszedł po wiedzę do Internetu, to by nie
    zapłacił nic.

    Powód?
    Na druku PCC-coś-tam jest pouczenie o terminie, więc jak się
    go podpisze i złoży to nie można się zasłaniać że się nie
    wiedziało :>, czyli podatnik z pełną premedytacją bezczelnie
    składa spóźnioną deklarację :P
    A przecież ma do dyspozycji "czynny żal", które to hasło należy
    podać w googlu i już ma się jasność :)
    Hint: trzeba złożyć PRZED "powzięciem przez US wiadomości",
    czyli w szczególności nie dać szansy na wezwanie z powodu
    spóźnionej deklaracji; do tego trzeba uregulować zaległy
    podatek, bo tylko wtedy jest "amnestia".
    W praktyce podatnicy składają RAZEM deklarację i czynny
    żal, wpłacając natychmiast potem (albo wręcz w ten
    sam dzień jeszcze przed pójściem do urzędu, jak
    płacą przelewem bankowym) i... już.

    pzdr, Gotfryd