  • Data: 2002-07-19 15:51:47
    Temat: Re: konto firmowe a prywatne
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Jul 2002, Szymon wrote:
    [...]
    >+ posiadam prywatne konto w mBanku... nie korzystalem, ale zdaje sie, ze mam
    >+ tam opcje "przelew do ZUS". Czyli cos jednak z prywatnego tez daje sie
    >+ regulowac...

    Ta sprawa była wielokroć wałkowana: "twój" ZUS (tj. nie pracowników)
    jest twoim obciążeniem 'osobistym'.
    Z DG wynika on raczej pośrednio :) - jeśli byłbyś pracownikiem
    płaciłby go (w tym potrącając część z twojej pensji) pracodawca;
    jak masz tylko DG - to nie ma kto go płacić, więc tak się głupio
    składa że musisz sam :)
    Ale płacisz go 'osobiście', nie 'firmowo' :)

    Podatki to gorsza sprawa :(, niezależnie od przytoczonej
    koncepcji z GP, IMHO.

    Pozdrowienia, Gotfryd