    From: "Latet" <l...@l...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: korekta VAT-7 jakie wyjasnienie?
    Date: Fri, 28 Oct 2005 09:40:22 +0200

    > Jestem zmuszony po raz pierwszy zlozyc korekte VAT-7.
    > Korekta raczej formalna, bo kwoty sie nie zmienia tylko nie
    > wypelnialem pola 57:(( (kilka watkow wczesniej)
    > teraz pytanie: Jak napisac uzasadnienie?
    > Prawda jest taka ze poradnik z ktorego korzystalem podawal iz nie trzeba
    > tego pola wypelniac, ale czy tak im napisac? czy trzeba wyrazac skruche?:)
    > Normalnie nie wiem jak sie do tego zabrac...

    Nie żebym radził Ci się wzorować na sobie, ale radzę nie popadać w przesadę.
    Ja raz złożyłem VAT-7 bez wypełnionego pola nr 1 (nr NIP). W sumie duzo
    powazniejsze "wykroczenie" niż brak pola 57, mimo, że też nie wpływające
    na kwotę należną. Zorientowałem się przypadkiem po 3 miesiącach.
    Wypełniłem więc tę deklarację ponownie, odhaczyłem pole "korekta",
    a na górze (na górynym marginesie) napisłem ręcznie maczkiem:
    "Powód składania korekty: brak nr NIP na pierwotnej deklaracji".
    Żadnych pism, wyjaśnień, żadnych czynnych żalów!
    I co? I nic. Minął rok i mnie nie zabili :-)
    Na koniec powtórzę:
    Nie żebym radził Ci się wzorować na sobie, ale radzę nie popadać w przesadę
    z powodu takiej pierdoły.

    latet