    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszt księgowej
    Date: Mon, 12 Jan 2009 23:22:51 +0100

    SG 1 wrote:
    > Piotrze to tani serwis, gratuluje wyboru.
    > Zapewne masz pojęcie (przynajmniej ogólne) o księgowości i czas oraz chęci
    > na księgowanie, oszczędzasz ze 100PLN miesięcznie.

    Generalnie wychodzę z założenia, że należy mieć pojęcie o podstawach
    prowadzenia firmy, skoro się taką - nawet jednoosobową - firmę prowadzi.

    Dotyczy to zarówno aspektów prawnych, jak i aspektów finansowych.

    Tak więc mniej mi chodziło o oszczędzenie 100 plz. Bardziej chodziło mi
    o to, że taką księgową za 150 plz (w DC) tak czy inaczej wypadałoby
    "pilnować".

    > Jeżeli posiadasz wiedze - gadane i będziesz potrafił w czasie kontroli tę
    > umiejętność wykazać to pewnie będziesz nadal zadowolony z usługi ifirma.pl
    > Ale gro uczestników obrotu gospodarczego (szczególnie dopiero zaczynających)
    > nie ma o tym pojęcia. Samo zarejestrowanie firmy i odpowiednie jej
    > zgłoszenie w US i ZUS potrafi narobić galimatiasu w papierach i później
    > przed kontrolerami.

    To oczywiście prawda.

    Natomiast nigdy nie potrafiłem zrozumieć, jak można zabierać się za
    zabawę własnymi pieniędzmi bez przeczytania choćby najprostszego "how to?".

    I dotyczy to zarówno rozpoczynania DG jak i innych aktywności (choćby
    rozważanej tu parę dni temu "zamiany" mieszkania).

    > Kolejnym problemem są koszty, jak potrafią wytłumaczyć i pomóc to dobrze ale
    > cóż na wszystko (tel.) trzeba czasu i chęci, a kontrola to wykaże ;)

    Ostatnią rzeczą jaką bym chciał od księgowej jest argumentacja dlaczego
    poniesiony koszt miałby być KUP.

    W przypadku bardziej "zakręconych" operacji czy optymalizacji
    podatkowych tak czy inaczej konsultuje to (na piśmie) z doradcą.

    Natomiast zgaduję, że tak jak wszędzie w życiu działa zasada Pareto.
    I zdecydowana większość jednoosobowych DG wystawia jedną, góra dwie
    faktury w miesiącu i ma dwie, góra trzy faktury kosztowe.

    Obsługa tego trwa 30 minut w miesiącu. Toć to dłużej zajmuje dojazd do
    księgowej!

    > Za realną księgową cena 150 PLN/miesięcznie jest ok. Jak się potrafisz z nią
    > dogadać to najważniejsze, reszta przyjdzie z czasem albo zmienisz księgową.

    150 plz? W DC? Nie odważyłbym się. :-)

    Piotrek