eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikoszt uslugi Poczta Polska, a usluga transportowa sprzedawana klientowi › Re: koszt uslugi Poczta Polska, a usluga transportowa sprzedawana klientowi
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszt uslugi Poczta Polska, a usluga transportowa sprzedawana klientowi
    Date: Thu, 4 Mar 2010 09:56:40 +0100

    On Mon, 1 Mar 2010, RD wrote:

    > Witam,
    >
    > Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową, m.in. poprzez Pocztę Polską. Poczta
    > zwolniona jest z VATu (stawka zw.). Sklep nie prowadzi usług transportowych
    > (nie ma tego we wpisie DG). Sklep "kupuje" usługę od Poczty powiedzmy w cenie
    > 12zł,
    > klientowi też w tej cenie sprzedaje,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Polecam przejrzenie archiwum.
    AFAIR istieją ostatnio korzystne intepretecje dla możliwości
    *re*fakturowania.
    IMO - brak narzutu pozwala skorzystać (jak ktoś chciałby doliczyć
    "koszty pakowania" to co innego, one już IMO *nie* mogą korzystać
    ze zwolnienia).

    > Z uwagi na stratę, sklep chciałby zwiększyć cenę wysyłki o ten VAT

    Taka wersja, czyli "sprzedajemy dom, a nie cement i roboczogodziny
    z których się składa", też istnieje :)
    I to *jest* problem formalny, czy przesyłkę należy doliczać;
    najlepiej widać to na przykładzie kogoś, kto prowadzi zarówno
    sprzedaż wysyłkową jak i na miejscu.

    > załóżmy kupujemy usługę od Poczty w cenie 12zł, sprzedajemy za 15zł. Czy
    > sklep może odsprzedawać taką usługę drożej, nie świadcząc jej samemu (według
    > wpisów do DG)? Czy jest to zgodne z przepisami prawa?

    Pytanie: dlaczego *w tej wersji* chcesz usługę wpisywać odrębnie?

    Można sobie (IMHO) zrobić flejm nt. "czy wolno refakturować taki
    składnik realizacji umowy jak wysyłkę". Ba, być może kiedyś się
    wypowiadałem na "nie" ;) (przypomnę: grupa jest dyskusyjna)
    No to wtedy 22% VAT, nie ma wyjścia.
    Tu masz wersję dyskusji:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/777c8d00ace7ebb9

    Ale *JEŚLI* chcesz go traktować odrębnie, to dlaczego nie refakturą?
    Jak już koniecznie doliczać VAT, to IMO wypadałoby traktując
    sprzedaż jako całość.

    BTW: ktoś pamięta linki do orzeczeń (lub ich opisów w prasie)
    korzystnych dla akceptacji refakturowania?
    Wydawało mi się, że było parę razy, ale z googlem nie umiem
    się dogadać w tej kwestii :[

    pzdr, Gotfryd