  • 1. Data: 2002-05-23 21:40:25
    Temat: koszt uzyskania przychodu
    Od: <a...@p...onet.pl>

    hello
    taki stan faktyczny:jestem wspolnikiem cichym,daje wklad drugiej stronie,a jego
    obowiazkiem jest wyplacanie mi zysku za ten wklad.Ta druga strona osiaga
    okreslone przychody,pomniejsza je o koszty....pytanie:czy wyplacany mi zysk
    mozna uznac za koszt uzyskania przychodu?

  • 2. Data: 2002-05-24 06:30:39
    Temat: Re: koszt uzyskania przychodu
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    nie

    jacek

  • 3. Data: 2002-05-24 07:10:31
    Od: "Pedro" <n...@f...pl>

    jasne że nie

    PN

    Koszty uzyskania przychodu muszą być związane z przychodem i udokumentowane.
    Jeżeli masz umowę to ok, ale to musi być umowa o pracę lub cywilno-prawna
    lub musisz mu wystwić fakturę, ale wtedy występuje podatek.

  • 4. Data: 2002-05-24 17:01:18
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Pedro wrote:

> [...]
    > cywilno-prawna lub musisz mu wystwić fakturę, ale wtedy występuje podatek.
    Pomijamy podstawowa kwestię - spółka cicha jest nielegalna :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-05-24 20:31:15
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeżeli masz umowę to ok, ale to musi być umowa o pracę lub cywilno-prawna
    > lub musisz mu wystwić fakturę, ale wtedy występuje podatek.

    najpierw chce powiedziec ze spolka cicha jest legalna bo to umowa nienazwana
    wiec dzieki zasadzie swobodzie umow moze spokojnie funkcjonowac w obrocie
    po drugie zwiazek z przychodem napewno,moim zdaniem jest,bo jesli ja swoim
    wkladem dokapitalizuje kogos kto cienko przedzie i dzieki mojemu wkladowi
    zacznie generowac wieksze zyski to jest oczywiste ze ten zwiazek jest.Problemem
    jest udokumentowanie kosztu,to fakt,ale moim zdaniem kazdy przypadek wymaga
    bardzo dokladnego zbadania i nie mozna generalnie przesadzic ze wyplacany mi
    zysk nie jest kosztem podatkowym

  • 6. Data: 2002-05-24 20:52:22
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeżeli masz umowę to ok, ale to musi być umowa o pracę lub cywilno-prawna
    > lub musisz mu wystwić fakturę, ale wtedy występuje podatek.

    zapomnialem dodac,ze jesli chodzi o umowe to jak najbardziej umowa spolki
    cichej jest cywilnoprawna umowa i od niej sie nie placi podatku od czynnosci
    cywilnoprawnych.Katalog umow zawartych w ustawie o w/w podatku jest zamkniety i
    nie mozliwosci dorzucania nowych umowo...jesli US stosuje taka praktyke to jest
    to niedopuszczalna analogia,sprzeczna z konstytucja
    oczywiscie mam na mysli taka spolke cicha gdzie intencja stron jest "czysta" a
    wiec strony nie chca ukryc rzeczywistej umowy pozyczki czy spolki cywilnej