  • 1. Data: 2002-05-23 19:27:10
    Temat: Podatek od odsetek od oszczędności walutowych?
    Od: p l <p...@w...pl>

    No właśnie, czy też obowiązuje 20%, a jeśli tak to jak oni
    chcą go liczyć? Musi być pewnie w PLN, ale jak swoje
    oszczędności w USD policzę w PLN to straciłem kupę kasy
    na kursach, a oprocentowanie to ułamek inflacji i jeszcze by mi zabrali?

    Może odsetki w USD zamieniają na PLN i od tego 20 %? Tylko
    czy nie powinni w takim razie wszystkiego zamieniać na PLN
    i dopiero liczyć zysk?

    p l

  • 2. Data: 2002-05-23 19:43:37
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "p l" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Może odsetki w USD zamieniają na PLN i od tego 20 %? Tylko
    > czy nie powinni w takim razie wszystkiego zamieniać na PLN
    > i dopiero liczyć zysk?

    Jest tak jak myślisz. Ryczałtem 20% od doliczonych odsetek.
    Odsetki walutowe przeliczane na złote
    Reszta to pobożne życzenia.:-) (jakaś koszty, zyski, straty...)
    Wnioski prosimy do Pana Ministra Belki.
    Spodziewał się ogromnych wpływów. Ma już 30 milionów zł ????

  • 3. Data: 2002-05-24 20:26:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 May 2002, inkoguto wrote:

    >+ Użytkownik "p l" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > czy nie powinni w takim razie wszystkiego zamieniać na PLN
    >+ > i dopiero liczyć zysk?
    >+
    >+ Jest tak jak myślisz. Ryczałtem 20% od doliczonych odsetek.

    Tak jest. W odróżnieniu od odsetek "ze złotówek" (w których
    by definition KUPu[=inflacja] nie ma) tu można zyskac i stracić
    bez podatku :]

    [...]
    >+ Wnioski prosimy do Pana Ministra Belki.
    >+ Spodziewał się ogromnych wpływów. Ma już 30 milionów zł ????

    Ciekawe jakie były faktyczne koszty.
    Licząc *wszystkie* koszty społeczne - bo to co banki "wtopiły"
    w korekty systmów to *też* są pieniądze które się "rozpłynęły".
    Pieniądze klientów tychże banków, czyli nasze :>

    Pozdrowienia, Gotfryd