  • 1. Data: 2002-05-23 20:02:01
    Temat: Oswiadczenie do U.S.
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    z prawem mam niewiele do czynienia totez prosze o wyrozumialosc a i moj list
    tez pewnie przydlugi.
    W marcu b.r. rodzice podarowali mi mieszkanie w budynku wielorodzinnym w
    centrum duzego miasta. Wycenilismy je na 50.000PLN. I Wczoraj dostalam pismo z
    U.S. o tresci:
    Na podstawie art. 272 Ordynacja podatkowa U.S. prosi o nadeslanie na pismie
    oswiadczenia o stanie technicznym, standardzie, roku budowy mieszkania
    polozonego w .... przy ul. ...... Dot. par. 4 i 6 aktu notarialnego.

    Art.4 aktu notarialnego mowi, ze wartosc mieszkania okreslono na kwote
    50.000zl, a art. 6, ze nie posiadam innego mieszkania, a w otrzymanym od
    rodzicow bede zamieszkiwac przez najblizsze 5 lat.
    W U.S. musla pewnie, ze jak mieszkanie w centrum to warte majatek, a to jest w
    budynku z 1901 roku stare i zniszczone ale jak im to wyjasnic raz a dobrze, by
    sobie odpuscili na przyszlosc? Moze jest w i-necie jakis formularz, ktory
    ulatwi mi napisanie takiego oswiadczenia.

    Dziekuje za pomoc,
    pozdrawiam,
    Ania

  • 2. Data: 2002-05-23 21:39:22
    Temat: Re: Oswiadczenie do U.S.
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    > Moze jest w i-necie jakis formularz, ktory
    > ulatwi mi napisanie takiego oswiadczenia.
    >
    > Dziekuje za pomoc,
    > pozdrawiam,

    Formularza chyba nie ma - po prostu trzeba odpowiedzieć na pytania zawarte w
    piśmie.
    Składałem takie oświadczenie i mam wrażenie, że jest to to rutyna - zwykle
    potrzebują je jako podkładkę pod decyzję, że nie będą szacować wyższej kwoty
    transakcji.

    Możesz zapytać w Urzędzie - od kilku lat panie są tam coraz bardziej
    uprzejme. Olbrzymia różnica od zmiany ustroju.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-05-23 21:44:33
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...
> [...]
    > sobie odpuscili na przyszlosc? Moze jest w i-necie jakis formularz, ktory
    > ulatwi mi napisanie takiego oswiadczenia.

    Przerabiałem to samo.
    Nie ma takiego formularza. Najlepiej jest jakbys zdobyła opinię techniczną
    domu. Powinny byc dokonywane okresowe przeglądy techniczne. Napisz pismo
    własnymi słowami, dołączając xero tej opinii. Ważne są konkrety, np
    negatywna opinia kominiarska, czy opinia o nieszczelności przewodów
    gazowych - hmm.. nie życzę :))
    Jeżeli nie ma jakiś naprawdę powaznych usterek (zniszczone tynki, okna,
    drzwi itp nie są wg US) to niestety nic się nie da zrobić. Jeżeli wycenią
    nieruchomość na wyższą kwotę to będziesz musiała dopłacić opłatę skarbową.
    Możesz się odwoływać żeby zyskac trochę na czasie ale nic więcej to nie da.
    Jak sie nie zgodzisz zapłacić to powołają biegłego, którego jeszcze będziesz
    musiała zapłacić. On juz wyceni tak jak US chce.
    Niestety tak wygląda prawo polskie o czym się prowadzący działalnośc gosp.
    przekonują codziennie.
    RABUNEk na każdym kroku.

    powodzenia
    WS

  • 4. Data: 2002-05-24 08:34:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > sobie odpuscili na przyszlosc? Moze jest w i-necie jakis formularz, ktory
    > ulatwi mi napisanie takiego oswiadczenia.

    Mysle, ze urzad chce dokonac prawidlowej wyceny mieszkania
    MIMO iz Pan bedzie zwolniony z podatku...

    Z urzedami tak bywa, mialem tak z celnym, ze musieli mi naliczyc
    clo i podatek od otrzymanego NIEODPLATNIE "kabelka"
    by miec potem z czego zwolnic (jako AGH)

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-05-24 11:36:24
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acktrb$oeh$...@g...uci.agh.edu.pl...

> [...]
    > clo i podatek od otrzymanego NIEODPLATNIE "kabelka"
    > by miec potem z czego zwolnic (jako AGH)

    Upss..to jest darowizna a nie sprzedaż. Zapomniałem.
    Aha, jak i się wydaje to nie PAn ale Pani Ania :))
    Jak jest z tą darowizną w końcu? I grupa zwolniona jest do kwoty 9057. Z
    mieszkaniami jest inaczej?
    Ze nie posiada innego mieszkania to wtedy notariusz liczy 7% VATu do swojej
    taksy.

    WS

  • 6. Data: 2002-05-25 20:15:13
    Temat: Re[2]: Oswiadczenie do U.S.
    Od: s...@p...fm (SIAR'ka)

    WSBB> Jeżeli wyceni?
    WSBB> nieruchomo?ć na wyższ? kwotę to będziesz musiała dopłacić opłatę skarbow?.

    Jezeli wycena wg. wartosci rynkowej bedzie wyzsza, to bedziesz musiala
    doplacic roznice pomiedzy podatkiem wplaconym a naleznym US.

    WSBB> Możesz się odwoływać żeby zyskac trochę na czasie ale nic więcej to nie da.

    US bedzie prowadzil "negocjacje". W wiekszosci przypadkow podatnicy
    zgadzaja sie na "domiar". Odwolywanie... czemu nie. Osoby, ktore
    bbeda sciemniac - posaidaja nikle szanse na podwazenie opinii
    bieglego.

    WSBB> Jak sie nie zgodzisz zapłacić to powołaj? biegłego, którego jeszcze będziesz
    WSBB> musiała zapłacić.

    Oplatą za opinie bieglego "powolanego z urzedu" jest obciazona storna
    w przypadku, gdy szacunkowa wartosc "obiektu" przekracza - jesli dobre
    pamietam - min 33% deklarowanej kwoty.

    WSBB> On juz wyceni tak jak US chce.

    Z tym sie nie zgodze. US nie korzysta z opinii bieglego "prywaciarza".
    Ciazy na nim obowiazek korzystania ze sciesle okreslonej
    "ogolnopolskiej listy bieglych" - jakies prawo obowiazuje, ktorego
    przestrzegac musi takze US.

    Pozdrawiam

    SIAR'ka

    INTERIA.PL: Portal pelen informacji >>> http://link.interia.pl/f15b7