  • 1. Data: 2002-05-23 21:01:41
    Temat: Pytam po raz trzeci........
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Ponieważ poprzednio nie było żadnego odzewu, pytam ponownie....

    Prowadzę działalność gospodarczą w miejscu zamieszkania, zajmuje się
    sprzedażą płyt Cd oraz opakowań na płyt, czasem części komputerowe.
    Mieszkam w domku jednorodzinnym, pokój mam na poddaszu. Zakupiony towar
    trzymam w swoim pokoju oraz na dole w werandzie gdzie mam mały sklepik. Czy
    podczas kontroli z US wskazuje gdzie jest składowany towar zakupiony na
    FVAT, i nie powinno ich interesować że w pobliżu komputera mam płyty do
    własnego, prywatnego użytku tak samo jak brat w swoim pokoju? Jak to
    oddzielić? Czy np zakupione materiały biurowe też muszą być na widoku czy
    mogą być w szafce? :)
    I jeszcze jedno pytanie z ciekawości: czy kontrola musi się "zapowiedzieć",
    czy też może wejść w każdej chwili, czy muszę być obecny?
    Osobiście nie mam się czego obawiać, ale chciałbym być przygotowany.

    Pozdrawiam Grupowiczów!

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 2. Data: 2002-05-23 21:30:31
    Temat: Re: Pytam po raz trzeci........
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Arkadiusz Piotrowski <a...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:acjlbr$292$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > FVAT, i nie powinno ich interesować że w pobliżu komputera mam płyty do
    > własnego, prywatnego użytku tak samo jak brat w swoim pokoju? Jak to

    Nie chce mi się przytaczać przepisów ale ogólnie jest tak, że wskazać towar
    musisz. Ale mogą się zainteresować innymi przedmiotami, towarami
    znajdującymi się w miejscu prowadz. dział. Składasz wtedy wyjasnienie, że są
    to twoje rzeczy osobiste. Jezeli jednak zaistnieje uzasadnione podejrzenie,
    że przedmioty te służą dalszej odsprzedaży, np. nie noszą śladów uzywania,
    jest ich duża ilość to US może nakazać udostępnienia ich. Oczywiście twoje
    prawdziwe prywatne rzeczy nie mają tu znczenia i nie musisz ich specjalnie
    oddzielać.
    "Kontrolujący w toku kontroli podatkowej może również, za zgodą prokuratora
    rejonowego, dokonać przeszukania pomieszczeń lub rzeczy. Przeprowadzający
    kontrolę mogą zażądać wydania za pokwitowaniem próbek towarów, akt, ksiąg i
    dokumentów pozostających w związku z zakresem kontroli."

    > Czy np zakupione materiały biurowe też muszą być na widoku czy
    > mogą być w szafce? :)

    Tak szczegółowych przepisów to ja nie widziałem ;) Masz na myśli materiały
    biurowe wykorzystywane przy DG?
    Nie będą się tym interesować, chyba że masz nieproporcjonalnie duże wydatki
    na te materiały. Ważne jest jedno, określone miejsce przechowywania
    dokumentacji podatkowej. Musisz mieć we wskazanym miejscu komplet tych
    dokumentów.

    > I jeszcze jedno pytanie z ciekawości: czy kontrola musi się
    "zapowiedzieć",
    > czy też może wejść w każdej chwili, czy muszę być obecny?

    Nie musi się zapowiedzieć. Spadają jak grom z jasnego nieba :))
    Muszą się wylegitymować, okazać upoważnienie przeprowadzenia kontroli.
    Nie musi byc własciciel firmy, może byc pracownik albo osoba aktualnie
    obecna.
    "W przypadku prowadzenia działalności w lokalu mieszkalnym mamy prawo nie
    zgodzić się na wejście pracownika kontrolującego do mieszkania (to
    zasadnicza różnica w stosunku do kontroli skarbowej). Jednak w takim
    przypadku urząd skarbowy zwróci się do prokuratora (w razie konieczności -
    to nie jest automat) o wydanie nakazu umożliwiającego wejście do lokalu
    celem dokonania oględzin i zapoznania się z dokumentacją."
    W praktyce jednak jeżeli nie zastają właściciela, a nie działają w jakims
    trybie pilnym np. na podstawie donosu mogą umówić się na telefon celem
    uzgodnienia konkretnej godziny obecności właściciela. Oczywiście nie jest to
    regułą. Ze mną tak było :))

    > Osobiście nie mam się czego obawiać, ale chciałbym być przygotowany.

    Jedna ważna zasada. Grzecznie, uprzejmie, kawkę, herbatkę, cisteczka...
    Zadnych prezentów!
    Pełna współpraca.

    > Pozdrawiam Grupowiczów!

    pozdrawiam również

    WS

  • 3. Data: 2002-05-23 21:33:55
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Zakupiony towar
> [...]
    > własnego, prywatnego użytku tak samo jak brat w swoim pokoju? Jak to
    > oddzielić? Czy np zakupione materiały biurowe też muszą być na widoku czy

    W poprzednim ustroju trzeba było oddzielić. Był przypadek, gdy fiskus wlepił
    karę powodującą plajtę dużego warsztatu samochodowego po znalezieniu jednej
    prywatnej puszki smaru do samochodu właściciela.

    Teraz coraz rzadziej kontrolują rzeczy, a częściej papiery.

    > I jeszcze jedno pytanie z ciekawości: czy kontrola musi się
    "zapowiedzieć",
    > czy też może wejść w każdej chwili, czy muszę być obecny?

    Szczegółów nie znam - na pewno musi przekazać informację o wsczęciu
    kontroli, a w niej zakres kontroli i okres czasu, za który będą sprawdzać
    dokumenty.

    > Osobiście nie mam się czego obawiać, ale chciałbym być przygotowany.
    >
    > Pozdrawiam Grupowiczów!
    Także pozdrawiam. Powodzenia w interesach.
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-05-23 22:25:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 23 May 2002 23:01:41 +0200), "Arkadiusz
    Piotrowski" <a...@p...com.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >własnego, prywatnego użytku tak samo jak brat w swoim pokoju? Jak to
    >oddzielić? Czy np zakupione materiały biurowe też muszą być na widoku czy

    Nie muszą być na widoku, ale się zdecyduj na określony obszar
    wydzielony na DG. I co na tym obszarze to DG, a co poza to prywatne. I
    nie mieszaj, że jeśli coś w szafce, to pół twoje, a pół DG

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)