    From: "panorek" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty a srodek trwaly < 3500 - oraz ulepszenie
    Date: Wed, 22 Dec 2004 23:28:49 +0100

    news:Pine.WNT.4.61.0412222253080.1544@athlon...
    > ...i do ewidencji wyposażenia...

    > 1. Wyposażenie podlega remanentowi likwidacyjnemu i podatkowi
    > "specjalnemu" (10% razy wartość *nabycia* razy współczynnik
    > udziału dochodu w przychodzie)
    > 2. ST nie podlega ww.
    > 3. O ile dobrze rozumiem ew. sprzedaż "po zamknięciu" podlega pod przychód
    > z DG (wypełnia się "jednorazowy PIT") w *obu* przypadkach; jak się
    > mylę to proszę o wyjaśnienie, ale czytajac (kiedyś) zapisy art. 10.1.3
    > tak mi wyszło...

    podsumowujac, lepiej zrobic z kompa srodek trwaly,
    bo podatki podczas likwidacji za ST i EW sa takie same, a do tego przy EW
    dodatkowy *podatek*
    czy dobrze sobie to tlumacze? ;)

    > ...to jest "osobny pic".
    > Jak masz ST to jasna jest metoda postępowania przy ulepszeniach
    > ponad 3500 zł (a nuż widelec kupisz sobie monitor LCD stereo... :)
    > mam na myśli stereoskopowy !)
    > Przy wyposażeniu zdania są co najmniej podzielone :>
    > Jakbyś zechciał być krolikiem doświadczalnym w ew. starciu z US
    > to my się przy okazji z chęcią douczymy ;) !

    a co w przypadku
    a) ST rozbudowywany o mniej niz 3500?

    bo rozumiem ze:
    b) ST rozbudowywany o wiecej niz 3500 - tutaj amortyzacja podpada
    c) EW rozbudowywana - rozumiem ze tu zdania sa podzielone

    > ...nie zapominając o ew. wpisywaniu ich do EW tudzież o istnieniu
    > *optymistyczniejszych* :) interpretacji limitu 3500 zł...

    masz na mysli wielkorotna rozbudowe ST, jednorazowo nie przekraczajaca 3500?

    > ...skąd masz te wiadomości ??
    > Zeznaję że "nowej" ustawy jeszcze rzetelnie nie czytałem ;)
    > Ale... ale wątpię (w owe "wiadomości") :)

    znajomy ksiegowy tak podpowiada,
    nie wiem czy to wiedza z nowej ustawy, czy inna :(

    czy ktos jezscze ma jakies doswiadczenia?
    ...rozwiewajace moje watpliwosci