  • Data: 2006-11-01 23:49:44
    Temat: Re: koszty inicjacyjne DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Oct 2006, PiotrB. wrote:

    > no właśnie, bez przychodu nie ma działalności:)

    Kiedy zapisałem tezę przeciwną :) - że czynności wykonywane *w celu*...
    Nawet jeśliby tego przychodu nie przyniosły.
    Bo owszem, spotyka się taki pogląd iż "rozpoczęcie DG ma miejsce
    w dniu wystawienia 1. f-ry", ja się z nim nie zgadzam.
    I z tego co napisałeś, to właśnie "koszty ogólne" są tym elementem
    który nie jest jasny, popatrzmy tak: czy zaliczenie w KUP delegacji
    do kontrahenta, dokonanej przed rozpoczęciem DG, nie będzie czasem
    dowodem na wcześniejsze prowadzenie DG... a raczej koszt zalicza
    się do "ogólnych".

    Niemniej przyznam że sam mam wątpliwości co do czepiania się kosztów
    ogólnych :) acz przezornie umowę o "firmowy" telefon zawarłem w dniu
    rozpoczęcia DG :]

    > Może i tak ale ja jestem dodatkowo kryty ponieważ te zakupy musiałem zrobić
    > przed rozpoczęciem,

    O nie.
    "Te zakupy" to jak mniemam środki trwałe?
    To przyjmij do wiadomości że ST są objęte wyjątkową zasadą: zaliczenie
    w koszt dotyczy amortyzacji (to wiesz) i *nie jest* uwarunkowane
    "zakupem w celu prowadzenia DG"!
    W odróżnieniu od "zwykłych kosztów", które wolno uznać za KUP tylko
    pod warunkiem że były *nabyte w celu* (znaczy jak były nabyte bez
    celu gospodarczego, albo ogólnie bez celu który przyniósł przychód,
    to późniejsze "przekwalifikowanie" nie uprawnia do zaliczenia
    w koszty) - dla ST jest zapis iż wystarczy aby były własnością
    lub współwłasnością podatnika i były *wykorzystywane* w celu DG!
    Kiedy i po co podatnik je kupił nikogo nie obchodzi.
    Ale innych wydatków to nie dotyczy - więc jak podatnik wpisuje
    jakiś inny wydatek w KUP, to trzeba przyjąć że poniósł go mając
    na względzie cel gospodarczy, że myślał o tym iz ma służyć
    do przynoszenia przychodu :)

    > Poza tym wykupienie hotingu i domeny nie oznacza, że strona www już
    > od razu działa

    Już wyżej przyznałem że opisałem stanowisko bardzo zachowawcze :)
    Tak "na rozum" jestem skłonny się zgodzić.
    Czy zdarza się abu US czepiał się takich wcześniejszych "ogólnych"
    kosztów? - nie wiem. Przykład z pieczątką wskazuje że nie powinien.

    pzdr, Gotfryd