  • 1. Data: 2006-10-25 19:30:41
    Temat: koszty inicjacyjne DG
    Od: "Grzegorz" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    zwracam się do sznownych userów z pytaniem:
    Ponoszę koszty związane z otwarciem działalności: opłata za wpis do
    ewidencji, opłata za VAT-R.

    Ponoszę je w październiku, a działalność rozpoczynam od listopada.
    Czy mogę te koszty zaksięgować w KPiR w pod datą 1 listopada?
    Czy wchodzą w kolumnę 14 KPiR (pozostałe koszty)?

    Pozdrawiam
    GM

  • 2. Data: 2006-10-25 20:18:57
    Temat: Re: koszty inicjacyjne DG
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > zwracam się do sznownych userów z pytaniem:
    > Ponoszę koszty związane z otwarciem działalności: opłata za wpis do
    > ewidencji, opłata za VAT-R.

    100zł, 152zł (oba płatne w urzędzie miasta, czy tam gminy)

    > Ponoszę je w październiku, a działalność rozpoczynam od listopada.
    > Czy mogę te koszty zaksięgować w KPiR w pod datą 1 listopada?
    > Czy wchodzą w kolumnę 14 KPiR (pozostałe koszty)?

    I co jeszcze? ;-)

    --
    Pozdrawiam :-)
    Rafał - Tarnów

  • 3. Data: 2006-10-25 22:44:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Oct 2006, Rafal... wrote:

    > Użytkownik "Grzegorz" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał
    [...]
    > I co jeszcze? ;-)

    Podkręć jasność! ;)
    Sugerujesz jakoby nie?
    Dlaczego? Przecież poniósł je *z zamiarem*, a jako że nie są to koszty
    same stanowiące DG (w odróżnieniu od wynagrodzeń, zakupów materiałów
    do produkcji itp IMO stanowiązych DG same w sobie) to trudno się
    przyczepić....

    > Pozdrawiam :-)

    wzajemnie :) - Gotfryd

  • 4. Data: 2006-10-27 17:46:47
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610260041450.2488@a64wrk...

    > Podkręć jasność! ;)
    > Sugerujesz jakoby nie?

    Że niby można? ;-) Hm, to może i ja bym sobie jeszcze to wzucił... tylko
    z jaką datą i na jakiej podstawie? ;-)

  • 5. Data: 2006-10-27 19:56:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Oct 2006, Rafal... wrote:

    > Że niby można? ;-) Hm, to może i ja bym sobie jeszcze to wzucił...
    > tylko z jaką datą

    Stosowną do tego czy stosujesz koszty wg art. 22.4 lub art.22.5
    (w powiązaniu z art.22.6) ;)
    Jakby kto pytał czy data 1. wydatku może być wcześniejsza niż data
    założenia księgi, to dyskusje są w archiwum a ja mogę posłużyć
    wyłącznie standardowym pytaniem: "a dlaczego by nie?"
    :O

    > i na jakiej podstawie? ;-)

    Definicji z art.22.1 ??! ;)
    Ustawa tu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    Zwróć uwagę, że o ile sam w wielu dyskusjach podnoszę problematyczność
    ujmowania kosztów które *same w sobie* świadczą o prowadzeniu DG (z
    klasycznym pytaniem czy uważasz że ktoś kto kupił halę fabryczną za
    pół miliona, zatrudnił 78 pracowników oraz kupuje materiały handlowe
    w rozmiarze "ciężarówka dziennie" może twierdzić że "nie prowadzi DG
    bo jeszcze nie wystawia f-r" na czele - a następnie spytaniem czym
    to się różni od przypadków o 15, 5, 1 i zero pracowników... :>),
    to kosztów które można LEGALNIE ponieść wskazując że zostały poniesione
    W CELU prowadzenia DG, jednocześnie nie narażając się na zarzut że
    właśnie prowadziło się DG NIELEGALNIE (przed datą podaną w zgłoszeniu)
    IMHO nie ma się jak przyczepić.
    I wiele interpretacji zawiera taki wniosek - włącznie w odpowiedziami
    US na pytania podatników.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-10-27 23:33:55
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610272148050.2528@a64wrk...

> [...]
    > założenia księgi, to dyskusje są w archiwum a ja mogę posłużyć
    > wyłącznie standardowym pytaniem: "a dlaczego by nie?"

    Hm... no czyli opłatę z tytułu Zgłoszenia rejestracyjnego VAT, wpłaconą
    w kwocie 152zł do kasy urzędu miasta legalnie wrzucam w koszty, tak?
    ;-) Data wpłaty akuratnie zgrywa mi się z dniem rozpoczęcia działalności
    ;-) Jakby co, to będzie na ciebie hehehee.

  • 7. Data: 2006-10-28 08:35:04
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 28-10-2006 o 01:33:55 Rafal... <r...@i...arpa> napisał(a):

> [...]
    > w kwocie 152zł do kasy urzędu miasta legalnie wrzucam w koszty, tak? ;-)
    > Data wpłaty akuratnie zgrywa mi się z dniem rozpoczęcia działalności ;-)

    To jest tak że te wydatki poniosłeś ściśle w celu DG więc sporo osób
    wpisuje w koszty
    i nie słyszałem osobiście żeby komukolwiek to zakwestionował US,
    aczkolwiek jeden
    doradca podatkowy powiedział mi żebym nie wpisywał bo są to wydatki sprzed
    daty rozpoczęcia
    DG więc się nie łapią. Tyle że teraz nawet VAT sprzed VAT-R możesz
    odliczyć więc
    chyba nie ma przeciwwskazań żeby to wrzucić w koszty. Kiedyś z dyskusji na
    grupie
    wynikło że należy to wpisać przed remanentem początkowym gdyż daty są
    wcześniejsze
    aczkolwiek to już są gdybania - każdy i tak odpowiada za siebie :)

  • 8. Data: 2006-10-28 09:22:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 28 Oct 2006, Rafal... wrote:

    > Hm... no czyli opłatę z tytułu Zgłoszenia rejestracyjnego VAT, wpłaconą
    > w kwocie 152zł do kasy urzędu miasta legalnie wrzucam w koszty, tak? ;-)

    Nie wiem ;), tylko pytam "dlaczego by nie", :O
    http://groups.google.pl/groups?as_q=rejestracyjna&nu
    m=100&scoring=r&hl=pl&as_epq=&as_oq=koszt+koszty+kup
    &as_ugroup=*.podatki
    (google nie umie odmieniać ani maskować końcówek, więc ew. odmiany
    w stylu "rejestracyjnEJ rejestracyjnĄ" itp możesz potestować osobiście).

    > Jakby co, to będzie na ciebie hehehee.

    http://groups.google.pl/groups/search?hl=pl&num=100&
    q=ka%C5%BCdy+za+siebie+group%3A*.podatki&qt_s=Szukaj
    http://groups.google.pl/groups/search?hl=pl&num=100&
    q=%28p%C3%B3jdzie+OR+p%C3%B3jdziesz%29+siedzie%C4%87
    +group%3A*.podatki&qt_s=Szukaj

    > Pozdrawiam :-)

    wzajemnie :)
    - Gotfryd

  • 9. Data: 2006-10-28 13:03:56
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To jest tak że te wydatki poniosłeś ściśle w celu DG więc sporo osób
    > wpisuje w koszty
    [...]
    > wynikło że należy to wpisać przed remanentem początkowym gdyż daty są
    > wcześniejsze
    > aczkolwiek to już są gdybania - każdy i tak odpowiada za siebie :)

    No wpisało mi się po remanencie, mogę sobie to przenieść, ale daty mam
    jednakowe, bo płaciłem w dniu rozpoczęcia działalności ;-) No ale jak
    będe u doradcy podatkowego, to zagadnę jeszcze tę kwestię :)

  • 10. Data: 2006-10-29 21:11:25
    Od: "Grzegorz" <g...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    rozmawiałem ze znajomymi pracownikami Izby Skarbowej,
    odpowiedź na moje pytania brzmi: TAK !! Odliczać !!
    Data dowodu - z dowodu,
    data księgowania - 1. dzień prowadzenia działalności.
    I jeszcze jedno: a gdzie w updf jest powiedziane, że kosztem jest wszystko co
    służy osiągnieciu przychodu wydatkowane PO rozpoczęciu działalności????