  • Data: 2006-10-31 22:34:54
    Temat: Re: koszty inicjacyjne DG
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 31-10-2006 o 17:28:08 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > No to do określenia jest, czy takie zakupy wchodzą w zakres prowadzania
    > DG czy nie. Może ujmę inaczej: czy one *stanowią* prowadzenie DG?

    Nie. Strona www i e-mail ma służyć do informowania klientów o usługach,
    do kontaktowania się z nimi, konsultacji, przesyłania rysunków itp.
    Uruchomiona w dniu rozpoczęcia działalności.

    > Po prawdzie wydaje się, że jest mało prawdopodobne żeby ktoś uznał
    > że tak jest. Ale literalnie... widzisz różnicę w zakupie hali
    > fabrycznej i "firmowej" strony www? ;)

    strona www nie jest aż tak niezbędna jak hala:)
    ale strona www i adres e-mail to prawie takie samo narzędzie
    w biurze jak telefon (abonament telefoniczny), więc na zdrowy rozum
    jest to koszt ogólny prowadzenia działalności.
    bo chyba nie koszt reprezentacji i reklamy?

    > Definicja DG nie jest ścisła :( na poziomie szczegółów i w tym
    > problem, IMO. Czynności podejmowane w celu uzyskania przychodu "w sposób
    > zorganizowany i cišgły" IMO stanowią właśnie "działalność".

    no właśnie, bez przychodu nie ma działalności:)

    > Ale nie podejmę się powiedzieć gdzie jest granica między
    > nieprowadzeniem
    > DG a 'jużprowadzeniem' DG. A składać samemu na siebie dowód (w postaci
    > uznania dokumentu świadczącego o "jużprowadzeniu" przed terminem
    > zgłoszonym w US i ZUS jako "rozpoczecie") mogłoby nie być dobrym
    > pomysłem. Ale to już "każdy za siebie" :)

    Może i tak ale ja jestem dodatkowo kryty ponieważ te zakupy musiałem zrobić
    przed rozpoczęciem, zgodnie z umową zawartą z Urzędem Pracy o dotację.
    Przy czym środki na stronę www i hosting, szyld itp. pochodziły z mojej
    kieszeni a nie z Funduszu Pracy.
    Poza tym wykupienie hotingu i domeny nie oznacza, że strona www już
    od razu działa i jest dostępna, zarabia na jakichś reklamach,
    czy coś w tym rodzaju.

    > Uznaje się że "zakupy uboczne" (jakaś pieczątka albo co) mogą być,
    > myślę że szyld też by mógł :]

    Dzięki:)

    Piotr