  • 11. Data: 2003-01-24 20:02:42
    Temat: Re: koszty reprezentacji - VAT
    Od: "Jakub Słocki" <j...@s...net>

    I wyslalem, ale na priva. Wiec powtarzam tutaj. :)

    | A co wcześniej: nie napisałeś w którą pozycję wciągasz i czy
    | wciągasz netto czy brutto :)

    załóżmy, że netto dla uproszczenia :)

    | Jeśli netto - to VAT do odliczenia i drugi raz do zapłacenia.

    OK VAT wchodzi mi w odliczenia.
    teraz - kwota netto wchodzi jako KUP tak?

    I co dalej bo naprawde nie rozumiem. Skoro to jest KUP, to jak wystawie
    jakas fakture to mi sie sprzedaz pojawi :) - jak to ma byc ujete w KPiR?

    K.

  • 12. Data: 2003-01-24 23:10:01
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Jakub Słocki <j...@s...net> wrote:
    > I co dalej bo naprawde nie rozumiem. Skoro to jest KUP, to jak wystawie
    > jakas fakture to mi sie sprzedaz pojawi :) - jak to ma byc ujete w
    KPiR?

    Krótko
    Netto w RiR a Vat w pozostałe wydatki.

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 13. Data: 2003-01-25 00:00:25
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Słocki" napisał

> [...]
    >

    > I co dalej bo naprawde nie rozumiem. Skoro to jest KUP, to jak wystawie
    > jakas fakture to mi sie sprzedaz pojawi :) - jak to ma byc ujete w KPiR?

    W "reklamie" podatek dochodowy (PKPiR) i VAT to dwa różne światy.
    Wcześniej Maris dokładnie to opisał.

    A łopatologicznie i w skrócie wygląda to tak:
    1. Kupujesz upominek i dostajesz fakturę VAT.
    a) do EWIDENCJI ZAKUPU VAT fakturę wpisujesz jako zakup związany ze
    sprzedażą opodatkowaną
    b) do PKPiR nie wpisujesz NIC , bo księgi sam zakup jeszcze nie dotyczy

    2. Przekazujesz upominek kontrahentowi
    a) dla VAT przekazanie jest SPRZEDAŻĄ
    - wystawiasz fakturę wewnętrzną ( sprzedawcą i odbiorcą jesteś TY ), wg cen
    rynkowych ( w tym przypadku takich jak w fakturze zakupu ) i wpisujesz do
    EWIDENCJI SPRZEDAŻY VAT
    b) do PKPiR wpisujesz na podstawie dowodu wewnętrznego:
    -wartość netto upominku, jako koszty reklamy limitowanej
    -kwotę podatku VAT jako pozostałe wydatki

    Czyli do VAT masz zakup i sprzedaż a do podatku dochodowego tylko koszty ( w
    tym VAT jest kosztem).

    Gdyby była to _usługa_ na cele reklamowe to nie byłoby momentu przekazania a
    samo księgowanie byłoby prostrze.

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 14. Data: 2003-01-25 00:52:35
    Od: "Jakub Słocki" <j...@s...net>

    Użytkownik "Ryszard G" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    | Czyli do VAT masz zakup i sprzedaż a do podatku dochodowego tylko koszty
    ( w
    | tym VAT jest kosztem).

    Dziękuję bardzo. Teraz rozumiem (chyba :) )

    K.

  • 15. Data: 2003-01-25 00:58:03
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > -wartość netto upominku, jako koszty reklamy limitowanej
    > -kwotę podatku VAT jako pozostałe wydatki

    To co napisałeś jest dla mnie jasne i klarowne ale czy nie można tak uprościć (dot.
    ciągle RiR) że od razu całą fakturę VAT (brutto)
    wpisuję w KPiR (i tylko tu:) jako koszt reklamy limitowanej ?

    Sark