  • 1. Data: 2003-01-23 12:12:37
    Temat: IMPORT Pilna pomoc
    Od: "RZ" <e...@k...net.pl>

    Proszę o pomoc w zaksięgowaniu transakcji opisanej poniżej. Z góry
    dziękuję.

    Jestem podatnikiem VAT rozliczającym się metodą kasową kwartalną i prowadzę
    podatkową księgę przychodów rozchodów.
    Opis operacji:
    W grudniu ustaliłem kontrakt z moim dostawcą na kwotę 2000 USD.
    W dniu 10.12 nabyłem walutę w kantorze po kursie 3.99 dowód z kantoru na tę
    transakcję.
    W tym samym dniu wpłacam kasę na rachunek dewizowy w banku który ma kurs
    sprzedaży 1USD = 4.0700 i robię przedpłatę dla mojego dostawcy w wysokości
    2000USD.
    Faktura u dostawcy jest wystawiona w dniu 15.12 gdy mamy średni kurs NBP
    4.0500.
    Towar przyjeżdża do Polski w dniu 20.12 kurs na sadzie jest 3.8800.
    Na SADzie znalazły się również koszty zaimportowanych usług w wysokości
    200USD
    Zapłaciłem VAT w wysokości 2200x3,88x0,22=1877,92.
    Ze względu na to, że wysokość transakcji jest do 10000 EU nie musiałem
    korzystać z usług mojego banku i mogłem zakupić walutę w kantorze.

    Proszę o pomoc w zaksięgowaniu tej operacji
    - od jakiego kursu wyliczyć różnice kursowe
    - co zrobić z kosztem usług zaimportowanych (czy mogę je doliczyć do kosztu
    nabycia towaru np. towar zaimportowany w ilości 100szt. czyli do
    jednostkowego kosztu towaru wprowadzanego na magazyn dodaję 2x3.88)
    - czy różnice kursowe mogę lub muszę również dołożyć do kosztu nabycia
    towaru.
    Ze względu na to, że była to pierwsza operacja dla mojej firmy zależy mi na
    tym aby wszystkie koszty były ujęte w koszcie zakupu towaru o ile to
    możliwe.

    Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję
    Robert