  • 11. Data: 2006-04-19 19:48:59
    Temat: Re: koszty uzysk przychodu - zle rozliczone
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Apr 2006, lobuziak wrote:

    > 2) jesli w jakims miesiacu korzystniej wychodzi mi skorzystanie z ryczaltu
    > (np. mialem urlop i w pracy bylem tylko 10 dni wiec kupilem imienny bilet
    > dekadowy), to czy mozna tak zrobic - w jednym mc policzyc ryczaltowo, w
    > drugim wg rzeczywistych kosztow

    11. Jeżeli roczne koszty uzyskania przychodów określone w ust. 2
    są niższe od wydatków na dojazd do zakładu [...]

    Jak widać jest kłopot - skoro liczą się tylko ROCZNE koszty :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2006-04-19 21:55:32
    Od: "lobuziak" <l...@w...pl>

    > 11. Jeżeli roczne koszty uzyskania przychodów określone w ust. 2
    > są niższe od wydatków na dojazd do zakładu [...]
    >
    > Jak widać jest kłopot - skoro liczą się tylko ROCZNE koszty :)

    ok dzieki

    a co z biletem mc kupionym na mc i waznym od 25 grudnia, wliczac w calosci,
    czy proporcjonalnie do liczby dni w grudniu?

  • 13. Data: 2006-04-24 17:21:53
    Od: g...@g...pl

    > ...to raz...

    Czy aby na pewno? Ja dzis zwatpilam juz we wszystko po telefonie do US.
    Powiedzieli mi, ze mam tyle wpisac ile w PIT 11 od pracodawcy (bo tak mowi
    ustawa KUP powiazane z przychodem), a mam podobna sytuacje - pracuje od 1
    stycznia do 31 grudnia 2005 roku, a KUP mam za 11 miesiecy, bo wyplacaja mi
    10-go pensje nastepnego miesiaca.

  • 14. Data: 2006-04-24 17:24:10
    Od: g...@g...pl

    > kup mozesz sama w pit rocznym skorygowac. kup uwzglednic za 7 miesiecy i
    > podwyzszone w zw. z zamieszkiwaniem poza miejscowoscia, w kt. pracujesz. nie
    > musisz prosic w firmie o skorygowanie pit11

    Kurcze, czy aby na pewno? Dzis dzwonilam do mojego US (tak jak juz pisalam na
    innych postach) i powiedzieli mi, ze nie wolno mi samej nic korygowac.

    Zostalo kilka dni do zlozenia deklaracji, a ja juz zupelnie nie wiem co myslec.

    Pozdr.,
    VEI

  • 15. Data: 2006-05-02 07:02:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Apr 2006 g...@g...pl wrote:

    > Czy aby na pewno? Ja dzis zwatpilam juz we wszystko po telefonie do US.
    > Powiedzieli mi, ze mam tyle wpisac ile w PIT 11 od pracodawcy (bo tak mowi
    > ustawa KUP powiazane z przychodem)

    Moim zdaniem ustawa tak właśnie mówi (że koszty są związane
    z *przychodem* z pracy czyli *z wypłatą*, a nie z samą pracą)
    ale krążą po Internecie przeciwne interpretacje US.
    Zgodne z logiką, niezgodne z przepisami, IMO...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2006-05-02 12:56:39
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > ale krążą po Internecie przeciwne interpretacje US.
    > Zgodne z logiką, niezgodne z przepisami, IMO...

    aha. ostatnio dostałem "bony" z policzonymi kosztami mimo, ze w pracy to
    mnie juz dawno nie widzieli.