  • Data: 2007-11-14 22:59:58
    Temat: Re: kpir - bilety komunikacyjne i oplaty za przelewy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Nov 2007, Ania wrote:

    > a i przy okazji - bilet kolejowy lub pks jest dokumentem, od ktorego mozna
    > odliczyc vat, czy w calosci nalezy go wrzucic w koszty

    "Zależy".
    Masz do przeczytania rozporządzenie o wystawianiu faktur :O
    (nie, NIE żartuję!).
    Tu masz dla przykładu (rejestracja darmowa):
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4

    1 zł VATu od miejscówki IC Kraków-Warszawa wystawionej w kasie PKP IC można
    odliczyć, dla wielokrotnie droższego biletu Warszawa-Kraków kupionego
    u agenta odpowiedź brzmi "zależy" :P a również droższy od tej miejscówki
    bilet Gliwice-Katowice nijak się nie łapie.
    Nie mnie pytaj dlaczego minister ustalił TAKIE warunki (>50 km,
    obecność NIP), szczególnie limit "km" IMO jest głupi - żeby odliczyć
    "drobne" trzeba brać fakturę. Ale dura lex...

    pzdr, Gotfryd