  • Data: 2005-01-23 18:06:52
    Temat: Re: kpir- jak ewidencjonowac koszty bankowe??
    Od: "K.K." <e...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ...i apllikuję sig extra ;) (bez delimitera, coby komuś nie
    > umknął :))

    Jakże by mógł?

    > ...że wręcz "nie należy".

    Wręcz nie wolno, jak to ktoś już wyżej pośrednio zauważył. Nie na podstawie
    DW, lecz na podstawie dokumentu, który spełnia wymogi formalne stawiane dla
    faktury.

    > W 1. roku DG robiłem DW, podyskutowałem (tak, tu :))

    Ciekawość mnie męczy, więc chyba poszukam :)

    > i... zmieniłem zdanie. Na "nie należy" :)

    IMHO słusznie, ale pod warunkiem że koszty usług bankowych księgujemy
    _fakturą_ _"bankową"_ , a nie wszystkie kfitki udostępnione przez banki
    można nazwać fakturami, mimo że wymogi dla faktury bankowej są bardzo
    niewielkie, i zostały określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 27
    kwietnia 2004 r. w sprawie ...... zasad wystawiania faktur.
    § 23. ust. 3.
    Za fakturę uznaje się również:
    3) dokumenty dotyczące usług bankowych i ubezpieczeniowych zwolnionych od
    podatku, jeżeli zawierają co najmniej następujące dane:
    a) określenie usługodawcy i usługobiorcy,
    b) numer kolejny i datę ich wystawienia,
    c) nazwę usługi,
    d) kwotę, której dotyczy dokument
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/0971.htm

    Pozdr. K.K.