    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kredyt a podatki
    Date: Thu, 2 Aug 2007 10:44:57 -0500

    "Anulka" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:f8s556$4gs$1@news.onet.pl...

    > To zrozumiałe.

    > No właśnie raczej ma, w myśl nowelizacji ustawy Dz. U. Nr 217 z dnia
    > 29.11.2006 r., poz. 1588
    > Przeniesienie centrum interesów osobistych lub gospodarczych ma się nijak
    > do uzyskania przychodu z wynajmu mieszkania. Więc pozostanie niewynajęte.

    > Dzięki wielkie, te informacje juz znalazlam, ale nie wiem jak ma się
    > kredyt spłacany w Polsce w polskim banku, za nieruchomość polską do tej
    > nowelizacji podatków polsko-zagranicznych, którą przytoczyłam...

    No właśnie to napisałem.
    Centrum interesów życiowych to to gdzie sie mieszka gdzie sie pracuje i
    gdzie sie ma rodzinę.
    Wzięty kredyt w Polsce jeszcze przed wyjazdem, czy choćby nawet po wyjeździe
    ma się nijak do tego "centrum życiowego".
    To już na miejscu US bardziej bym się przyczepił niewynajętego mieszkania,
    argumentując to tym, że mieszkanie czeka i wyjazd był pozorny, jak jeszcze
    wyjdzie np, że zużycia gazu czy prądu jest na porządku dziennym, to raczej
    US na pewno postawi tezę, że nigdzie się nie wyjechoło tylko sie mieszka.

    Wynajęcie mieszkania ewidentnie świadczy o tym, że w nim nie mieszkamy,
    tylko się z niego wynieslismy, a samo mieszkanie traktujemu jako źródło
    dochodu, a nie miejsce do mieszkania.
    To tak jakby mi ktoś wpierał, że mieszkam w miejscowości X a nie Y, tylko
    dlatego, że w miejscowości X mam 3 mieszkania, a w miejscowości Y tylko
    jedno (w którym de facto mieszkam).
    Uwaga tylko na te 183, bo choćby się mieszkało na antarktydzi i tam maiło
    centrum życiowe wśród pingwinów, to jak się przesiedzi 183 dni w Polsce, to
    trzeba zapłacić podatek w Polsce od całego swojego dochodu.