  • Data: 2008-09-25 22:06:53
    Temat: Re: krus i zus - kto obroni tych co mają dg ?
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    pawelj pisze:
    > Tylko jeszcze jest inna kwestia - jeżeli jest to rolnik na małym
    > gospodarstwie to jemu się to mniej opłaca bo nie ma maszyn , zróżnicowana
    > produkcja itd..., Jeżeli by się odważył ,wziął kredyt kupił maszyny, ziemie
    > to mógłby być prawdziwym rolnikeim - zarabiającym na siebie.
    Ale musi się odważyć, a nie każdy ma taką odwagę i nie każdy się odważy.
    Jednocześnie nie każdy ma jakieś perspektywy typu: sprzedać gospodarstwo
    i zająć się ... no właśnie, czym?

    > Tylko rolnik biorąc kredyt dostaje z reguły jakieś preferencyjne warunki - a
    > ja nie. A tez bym chcial na 1% lub częściowe umożenie jak mi nie wyjdzie.
    A też masz ryzyko, że w przyszłym roku (i kolejnych) będzie akurat
    susza, albo gradobicie, albo przymrozki, albo stonkę zrzucą ;-)

    > Z czasem? Tzn ile? 30-40 lat? Na wsiach jednak trochę tych młodych zostaje.
    > Bo trochę sobie dorobi z ziemi, trochę pomoże gmina, trochę pomoc społeczna.
    > I niewiele robiąc dostaną tą minimalną krajową.
    Najważniejsze, żeby ta liczba się zmniejszała.
    Jeśli ma to być reforma - będzie trwała. Szybko to się robi rewolucje :-)

    Maciek