    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: krus i zus - kto obroni tych co mają dg ?
    Date: Fri, 26 Sep 2008 20:17:56 +0200

    A jak zarobisz 100k to placisz 5500zl/rok spolecznego, a nie 20k.
    A jak zarobisz 200k, 300k ?
    Zauważ, że ja pisałem w pierwszym wątku o tych małych. Tego dużego stać na
    ciut większy zus - podobnie jak rolnika. Tam też płaci tyle samo niezaleznie
    czy ma 1 ha czy 1000 ha.

    Jasne, poki jestes maly to masz problem, ale jest juz maly ZUS,
    Mały ZUS jest dla tych co dopiero zaczynają pod pewnymi warunkami. Ja się na
    to nie łapię niestety.

    do tego spora czesc populacji nie rejestruje DG poki nie wydoli na
    ZUS.

    Znam parę sposobów, żeby obejść i podatki i ZUS-y. Bardziej lub mniej
    legalnie.
    Ale ja z tych uczciwych. Płacę co mi każą. Tyle, że przestaje mi się podobać
    nierówne traktowanie.

    Wolisz tak jak w Czechach? 40% czy 50% ZUS od kazdej zlotowki?
    Dla tych co naprawdę mało mogą wyciągnąć na dg byłoby to dobre.

    --
    PawełJ