  • Data: 2005-01-15 09:58:27
    Temat: Re: księgowanie faktur - obowiązkowe?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Jan 2005, pix wrote:
> [...]
    >+ > Wniosek: TEN przepis (nie całe rozporządzenie, ale przepis nakazujący
    >+ > ujmowac koszty) NIE dotyczy "innych pozycji kosztowych niż wymienione"
    >+ :)
    >+
    >+ IMHO stosowanie zasady a contrario nie znajduje tu uzasadnienia gdyż
    >+ "odwracany" przepis dotyczy wyłącznie sytuacji gdy nieujęcie wydatku
    >+ spowodowało
    >+ "podwyższenie" - a nieujęcie naszego wydatku niczego niestety nie
    >+ podwyższyło
    >+ więc rozmijamy się całkowicie z par.11.4.3 i możemy o nim chwilowo

    Acha. Przejrzałem rozporządzenie :] i rozumiem: osobiście zasugerowałem
    się stosowaniem a contrario do par. 16 i par. 17 rozporządzenia,
    a to błąd w omawianym przypadku (nie jest to jeden przepis).

    >+ Może nie wyraziłem się wystarczająco precyzyjnie - Maddy powoływała się na
    >+ 11.4.3, który jak wyżej wykazałem do naszej sytuacji się nie odnosi - ani
    >+ wprost, ani a contrario.

    No dobrze. Odnosi się do tego drugiego przypadku :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)