  • Data: 2002-05-12 20:46:56
    Temat: Re: księgowanie księga przych i rozch
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 09 May 2002 20:28:40 +0200), Magdalena
    Woloszyk <m...@e...com.pl> był(a) napisał(a):

    >Nie, nie Tristanie, To nie tak.
    >Tu jacek akurat ma rację.
    >Kwestia daty wpływu faktury nie jest istotna w podatku dochodowym: zasada
    >memoriału każe uznawać koszty w okresie którego *dotyczą* a zasada kasy w
    >okresie w którym faktycznie poniesiono wydatek - *zapłacono*. Nie ma
    >trzeciej opcji.

    Nie no, moment, koszt można wpisać do PKPiR bodajże do pół roku, a do
    VATu w miesiącu _otrzymania_ faktury lub w następnym.

    Jeżeli dostaję FV 12 maja, to nawet jak ma datę z 20 kwietnia, to
    wpisuję ją w maju!

    >Data wpływu jest istotna w przypadku odliczania VAT - to ustawa o PTU
    >wyraźnie mówi że możesz odliczyć VAT naliczony "w miesiącu otrzymania
    >faktury lub w miesiącu nastepnym".

    No więc właśnie...

    >Fakturę zaliczysz w koszty miesiąca w którym ja otrzymałeś w sytuacji, gdy
    >np. właściwy miesiąc jest juz zamknięty ( w praktyce - po zlożeniu PIT lub
    >CIT).

    Ale równie dobrze w miesiacu otrzymania, bowiem mogłem mieć miesiąc
    zamknięty już 1. maja, prawda?

    >A poza tym nie jest to aż tak istotna kwesia, bo okresem rozliczeniowym dla
    >podatku dochodowego jest rok. Natomiast okresem rozliczeniowym dla VAT jest
    >miesiąc, więc tutaj kwestia wpływu faktury jest bardzo istotna.

    No więc ostatecznie pokołowałaś i doszłaś do tego, że mam rację
    wpisując sobie spokojnie w miesiącu otrzymania...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)