  • Data: 2002-05-13 06:59:26
    Temat: Re: księgowanie księga przych i rozch
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Nie no, moment, koszt można wpisać do PKPiR bodajże do pół roku, a
    > do VATu w miesiącu _otrzymania_ faktury lub w następnym.

    Koszty możesz wpisac do KPiR w roku którego dotyczą, jeżeli kierujesz
    się zasadą memoriału, lub w roku w którym zostały faktycznie
    poniesione, jeżeli kierujesz sie zasada kasy.
    ROKU, Tristanie, całego roku podatkowego. Skąd Ci to pół roku wyszło,
    doprawdy nie jestem w stanie wykoncypować. Rok jest okresem
    rozliczeniowym podatku dochodowego.
    Pomijam oczywisty fakt, że nie mozna wpisac w koszty wydatku PRZED
    jego poniesieniem lub w praktyce przed otrzymaniem dokumentu.
    Jeżeli zapomnisz ująć jakis koszt w jednym miesiącu, to ujmujesz go w
    następnym, albo po pół roku albo, w sytuacji ekstremalnej, po 11
    miesiącach.

    > Jeżeli dostaję FV 12 maja, to nawet jak ma datę z 20 kwietnia, to
    > wpisuję ją w maju!
    Ok.Mozesz w maju, nie musisz, nie jest to zasada bezwzględnie
    obowiązująca. Ty tak robisz, i jest to prawodłowe, ale ja wpiszę ją w
    kwietniu i jest to *też* prawidłowe. A jeżeli o niej zapomnę to wpiszę
    ją do księgi w czerwcu, sierpniu albo grudniu, jak sobie przypomnę,
    albo znajde ja za kanapą. Natomiast oboje nie możemy tej faktury
    wpisać w marcu (pomijając nawet względy techniczne). I tyle.

    Żebys sie nie czepiał - nie dotykam w ogóle sprawy VAT bo nie on był
    przedmiotem dyskusji.
    Próboje Ci uświadomić, że ustawodawca zostawił nam jednak pewna
    swobodę w tym względzie od strony podatku dochodowego.

    > No więc właśnie...
    Ja bym Ci może coś zasuregowała, Tristanie i nie obrażaj sie zaraz
    (faceci sa strasznie obraźliwi, a juz na tej liście to chyba siedzi
    czołówka:)))
    Może najpierw czytaj *cały* post do końca a potem odpowiadaj, bo
    odpowiadanie w sytuacji, kiedy nie wiesz jeszcze co jest w następnym
    akapicie daje właśnie takie efekty - masło maslane wychodzi, najpierw
    się ze mną sprzeczasz, a potem "no własnie".

    > No więc ostatecznie pokołowałaś i doszłaś do tego, że mam rację
    > wpisując sobie spokojnie w miesiącu otrzymania...

    Chyba zapomniałeś, Tristanie, że zareagowałam na twoją kategoryczną
    wypowiedź, że w koszty można wpisac fakturę w miesiącu otrzymania
    lub w następnym i koniec kropka. A to przeciez nieprawda, i to jest
    przedmiotem tej dyskusji.
    Przecież to ja twierdziłam, że jest pewna dowolność. To ty zawęziłeś
    termin. Nie wykręcaj kota ogonem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk