  • 11. Data: 2002-05-07 06:32:35
    Temat: Re: księgowanie księga przych i rozch
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > A poza tym gdzież to jest napisane literalnie, że to *osób prawnych*
    dotyczy
    > obowiązkowo zasada memoriału?????

    W ustawie o rachunkowości jest napisane

  • 12. Data: 2002-05-07 06:52:09
    Od: "Cezary F" <c...@i...pl>

    > Jak dla mnie, to łatwiejsze, i pewniejsze jest stosowanie
    memoriału -
    > księgujesz każda fakturę, która przychodzi i nie musisz pamiętać czy
    > kiedy ją zapłaciłeś, KPiR jest zgodna mniej więcej z rejestrem VAT,
    czyste
    > i schludne roziwązanie. Nie wspominając o korzyściach z tego
    wynikających w
    > sytuacji kiedy nie ma się gotówki i przeciąga płatności.

    Moje biuro wymysliło sobie jeszcze inny rodzaj księgowania:
    wydatki takie jak: telefony, paliwo, delegacje,
    materiały biurowe, ZUS itp
    traktują kasowo (dla mnie to bez znaczenia, bo i tak te
    bieżące rachunki płacę w tym samym miesiącu)

    a zakupy towaru handlowego - memoriałowo.
    (tu akurat płacę jak mam albo jak inni coś zapłacą)

    Globalnie wychodzi, że jest memoriałowo, ale zawsze
    pytają o dowody zapłaty
    za te telefony itp.

    Prawda, że oryginalne rozwiązanie?

    CEZ

  • 13. Data: 2002-05-07 09:10:28
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Oczywiście nie zauważyles, że obowiązek stosowania zasady memoriału
    > jest dużo szerszy? Że osoby prawne, to tylko jeden z wymienionych tam
    > podmiotów? Że obowiązek ten dotyczy rónież wielu podmiotów nie
    > mających osobowości prawnej?
    > Nie uważałeś za stosowne podać sensownej i pełnej informacji?
    > To po co w ogóle był ten wtręt nie na temat?

    No to zacytuję całość:

    ***Gotfryd:

    ***Ty:
    > ??
    > A na czym polega brak spokoju przy memoriale na KPiR ?
    No własnie, jakoś nie widzę szczególnego niebezpieczeństwa w stosowaniu
    akurat tego artykułu ustawy zamiast innego, kiedy mam wybór.
    A poza tym gdzież to jest napisane literalnie, że to *osób prawnych* dotyczy
    obowiązkowo zasada memoriału?????
    ***koniec cytatu

    Czy nie uważasz, że ostatnie zdanie jest bez sensu, nie na temat i ujawnia
    Twoją niewiedzę w zakresie opodatkowania osób prawnych?

  • 14. Data: 2002-05-07 09:12:04
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    A poza tym ustaw sobie datownik

  • 15. Data: 2002-05-07 09:49:54
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    ksiegujac Fa w koszty w momencie otrzymania , musze pamietac ze np. w
    nastepnym miesiau przypada termin jej platnosci , nie prowadzac pelnej
    ksiegowosci nie mam kont na ktorych moglbym zaksiegowac sobie to
    zobowiazanie i potem nie zapomniec zaplacic , a tak ksiegujac w koszty w
    momencie zaplaty pozbywam sie calego klopotu od razu . dlatego uwazam ze
    male firmy powinny ksiegowac w koszty faktury w momencie zaplaty , a nie
    pilnowac do ktorego okresu dana faktura jest przynalezna , trzebaby stosowac
    roz.miedzyokresow. czynne kosztow przy np. ubezpieczeniach platnych z gory
    za nastepne okresy itp. tak ze prosciej moim zdaniem jest ksiegowac koszt w
    momencie faktycznego poniesienia a nie jak ustawa dopuszcza w okresie
    ktorego ten koszt dotyczy

    pozdrowienia
    jacek

  • 16. Data: 2002-05-07 11:51:52
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 May 2002, Sławomir Dąbrowski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >>+ zasada memorialowa owszem dopuszczalna ( obowiązkowa dla osob prawnych),
    >+ >>ale + nie radze jej stosowac jesli chcesz miec spokoj,

    No, choć Maddy już skomentowała - to na wszelki wypadek
    zaprotestuję jakoby było to *moje* zdanie ! :]
    [...]
    >+ ***Ty:
    >+ > ??
    >+ > A na czym polega brak spokoju przy memoriale na KPiR ?

    Nie, to ja :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2002-05-07 11:56:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 May 2002, jacek wrote:

> [...]
    >+ zobowiazanie i potem nie zapomniec zaplacic , a tak ksiegujac w koszty w
    >+ momencie zaplaty pozbywam sie calego klopotu od razu .

    A w którym momencie zwalnia cię to od "pamiętania" ?
    IMHO mniej ryzykowne jest zapomnienie o zapłacie (wierzyciel się
    zgłosi - za przeproszeniem - "z pyskiem") niż o zapłacie *i* zaksięgowaniu
    faktury...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2002-05-07 12:57:09
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

    Raczej jacek ustami Gotfryda: <ab60bi$e6u$1@news.tpi.pl>

    > To jest Gotfryd.

    > Zabawem, bo to zdanie nie jest ostatnie, ostatnie jest na początku a
    > pierwsze w środku.
    > Słowo "chronologia" coś Ci mówi?
    > Nie czytasz postów które cytujesz? Nie.. no przecież gdybys czytał, to
    > byś takiego bałaganu nie narobił.

    Raz jeszcze: <ab60bi$e6u$1@news.tpi.pl> przeczytaj i sprawdź, kto robi
    bałagan

    > A więc, jesteś aż tak roztargniony i niezorganizowany czy lubisz bawic
    > sie w manipulacje?

    Przypinanie łatek typu "absolwent starej szkoły dialektyki" są znacznie
    poniżej Twojego poziomu.

  • 19. Data: 2002-05-07 12:59:53
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > [...]
    >
    > No, choć Maddy już skomentowała - to na wszelki wypadek
    > zaprotestuję jakoby było to *moje* zdanie ! :]
    > [...]
    >
    > Nie, to ja :)

    Maddy pochlastała posty, kowala powiesili :-)

  • 20. Data: 2002-05-07 13:03:15
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Taaa...a u was murzynów biją...

    ...i to jest właśnie prawidłowa odpowiedź. Pani wygrywa w naszym audiotele
    :-)