  • 1. Data: 2002-04-30 20:57:07
    Temat: obejscie cla?
    Od: <k...@m...com.pl>

    Czy jesli zamowie np. w usa jakis towar i na deklaracji celnej bedzie napisane
    gift i wartosc np. 10$, to bede zwolniony z cla? A jak np. w przesylce bedzie
    laptop? Innymi slowy czy clo i akcyza jest naliczna od wartosci opisanej na
    przesylce czy tez urzad celny moze ja jakos oszacowac?

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 2. Data: 2002-04-30 22:52:22
    Temat: Re: obejscie cla?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik <k...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > przesylce czy tez urzad celny moze ja jakos oszacowac?

    Gdyby życie było takie proste :-). Celnik moze przeprowadzic rewizje celna
    kazdej przesylki.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2002-05-01 08:11:07
    Od: <k...@m...com.pl>

    > Gdyby życie było takie proste :-). Celnik moze przeprowadzic rewizje celna
    > kazdej przesylki.

    Otworzy i skad bedzie wiedzial ile za to dalem? Moze trafilem na niewiarygodna
    promocje i zaplacilem rzeczywiscie te 10$

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 4. Data: 2002-05-01 09:12:41
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    k...@m...com.pl wrote:

    > Otworzy i skad bedzie wiedzial ile za to dalem? Moze trafilem na niewiarygodna
    > promocje i zaplacilem rzeczywiscie te 10$

    ...i wtedy przesylka zaginie o Tobie wyplaca $10??? Wiem, podobno tak juz nie ma,
    ale celnik moze forsowac wycene rynkowa

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 5. Data: 2002-05-01 11:03:16
    Od: Kedrigern <k...@m...com.pl>

    On Wed, 01 May 2002 11:12:41 +0200, maup <k...@m...in.tarnow.pl>
    wrote:

    >...i wtedy przesylka zaginie o Tobie wyplaca $10??? Wiem, podobno tak juz nie ma,
    >ale celnik moze forsowac wycene rynkowa

    A jak wyglada ta wycena rynkowa? I jesli sciagalbym gry karciane, to
    skad celnik bedzie wiedzial ile to jest warte?

    Pozdrawiam
    Janusz

  • 6. Data: 2002-05-01 13:04:25
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

> [...]
    opisanej na
    > przesylce czy tez urzad celny moze ja jakos oszacowac?

    Lepiej przeczytaj co tam przewidziano za podanie
    nieprawdziwych danych w DWC.
    O ile dobrze pamiętam z art 233 KK jest ok 3 lat. :-((

  • 7. Data: 2002-05-01 16:27:41
    Od: Kedrigern <k...@m...com.pl>

    >Lepiej przeczytaj co tam przewidziano za podanie
    >nieprawdziwych danych w DWC.
    >O ile dobrze pamiętam z art 233 KK jest ok 3 lat. :-((

    Ale przeciez nie ja bede pisal, co jest w paczce. Zrobi to gosc z usa,
    u ktorego kupuje, a podejrzewam, ze jemu nic nie zrobia. Pozatym
    przychodzily juz do mnie paczki z usa, za ktore dalem np. 80$, a na
    paczce bylo napisane 20$ i nie placilem cla. Zastanawiam sie jak to
    bedzie z wieksza iloscia?

    Pozdrawiam
    Janusz

    --
    Kedrigern k...@m...com.pl
    GAB Captain

  • 8. Data: 2002-05-01 16:34:17
    Od: Kedrigern <k...@m...com.pl>

  • 9. Data: 2002-05-01 18:53:34
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

> [...]
    > przychodzily juz do mnie paczki z usa, za ktore dalem np. 80$, a na
    > paczce bylo napisane 20$ i nie placilem cla. Zastanawiam sie jak to

    Zasugerowałem się, że jest odprawa.
    KC ustala częstotliwość otrzymywania paczek,
    do których mają zastosowanie zwolnienia. (art 190)
    Jak będzie częściej, to być może ktoś zwróci uwagę i
    wtedy będą problemy. Po prostu będą Ci weryfikować każdą przesyłkę.

    CEZ

  • 10. Data: 2002-05-01 19:32:47
    Od: Kedrigern <k...@m...com.pl>

    On Wed, 1 May 2002 20:53:34 +0200, "Cezary F." <c...@i...pl>
    wrote:

    >Zasugerowa?em si?, ?e jest odprawa.
    >KC ustala cz?stotliwo?? otrzymywania paczek,
    >do kt?rych maj? zastosowanie zwolnienia. (art 190)
    >Jak b?dzie cz??ciej, to by? mo?e kto? zwr?ci uwag? i
    >wtedy b?d? problemy. Po prostu b?d? Ci weryfikowa? ka?d? przesy?k?.

    Wiec pewnie przyczepia sie do jednej duzej paczki?;) Tak mnie nosi, ze
    musze sprobowac, w najgorszym przypadku zaplace ponad 50% cla:(

    Pozdrawiam
    Janusz
    --
    Kedrigern k...@m...com.pl