    From: Arsen99 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: księgowanie zakupów zagranicznych
    Date: Wed, 27 Feb 2008 23:25:37 -0800 (PST)

    > Do CZYNNOŚCI - do nabycia lub usługi, przecież VAT dotyczy
    > właśnie towarów i usług!
    > Ordynacja :) - i pytanie: "co jest dowodem, że usługa była wykonana"?

    Poczekaj innymi słowy chcesz powiedzieć, że mógłbym zakupić coś kartą
    kredytową nie dostać na to rachunku ani faktury i mógłbym na tej
    podstawie wystawić fakturę wewnętrzną od tak po prostu? Czy
    rzeczywiście tak można?

    > W ogóle. W kazdym kraju (spoza UE) "ma prawo być inaczej", dlatego
    > przepis nakłada na każdego importera "równy" obowiązek: musi
    > VAT naliczyć i tyle.
    > Że odliczy... to już dopiero "jeśli może" :), i dotyczy to zarówno
    > "naszego" VAT jak i "ichniego" VAT ("ichni" VAT, dla nich eksportowy,
    > jest zazwyczaj 0%, ale naszego US to już NIE OBCHODZI).
    >
    > pzdr, Gotfryd

    No to że doliczę Vat to mnie ani ziębi ani parzy gdyż jeżeli jest to
    mój towar handlowy i jestem Vatowcem to sobie go odlicze. Jednak co z
    fakturą wewnętrzną kupując z USA nie ma NIP'u sprzedawcy (czy oni tam
    mają nipy) czyli faktura niekompletna, a naczytałem sie już że bez
    nipu sprzedawcy to nic sobie odliczyć nie można. Co wtedy, przyjdzie
    zapłacić podwójny Vat? Od zakupionego towaru i od sprzedaży?