  • Data: 2008-02-28 07:31:56
    Temat: Re: księgowanie zakupów zagranicznych
    Od: Arsen99 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Lut, 22:00, cosmita <m...@g...com> wrote:
    > ja ponawiam pytanie aby inni nie przeoczyli, co w wypadku jesli
    > ksieguje te rachunki zagraniczne + wydruk przelewu bez ewidencji VAT
    > jako koszt bez vatu a nie robie faktury wewnetrznej. Co w takim
    > wypadku ? Co na to US, dodam ze moge udowodnic ze dane uslugi ktore
    > zakupilem sa zwiazane z DG. Czy grozi za to jakas kara ? w koncu i tak
    > VAT do US z tego by nie poszedl ...
    >
    > prosze dajcie znac
    >
    > pozdrawiam
    > c.

    Co na to US to nie mam pojęcia, najlepiej ich spytać, ale na pewno nie
    robisz dobrze. Czemu nie chcesz wpisać tych rzeczy do ewidencji. Nie
    napisałeś czy jesteś Vatowcem. Jeżeli byś nie był to wtedy nie
    powinieneś nabywać towarów czy tam usług z 0% stawką Vatu, bo nie masz
    do tego prawa. jeżeli natomiast jesteś to normalnie wystaw fakturę
    wewnętrzną, przelicz po rzeczywistym kursie banku, czyli tyle ile
    zjadło ci z Karty, dolicz Vat, a następnie zaksięguj w naliczonym i
    należnym. Jeżeli bedziesz wpisywał tylko do KPiRa to na koniec
    miesiaca nie będą ci sie zgadzać kwoty z ewidencji i KPiRa. A jak
    będziesz wypełniać Vat7 to co wtedy wpiszesz w imporcie usług? Jeżeli
    nie będziesz miał tego w książeczce?