  • 1. Data: 2004-10-25 17:28:24
    Temat: kto informuje o zmianie przepisów
    Od: "Aneta" <a...@i...pl>

    .... jeżeli mamy działalnośc gospodarczą i nagle przepisy się zmieniły
    przykłądowo dot podatku a my o tym to nie wiemy i mamy potem przez to
    problemy to kto ponosi odpowiedizalność?
    Czy o zmianie przepisów powinna informować jakaś instytucja?
    dziękuję serdecznie
    Pozdrawiam
    A.

  • 2. Data: 2004-10-25 18:14:37
    Temat: Re: kto informuje o zmianie przepisów
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Aneta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > problemy to kto ponosi odpowiedizalność?
    > Czy o zmianie przepisów powinna informować jakaś instytucja?

    oj A. rozbawiłaś mnie do łez...

    pozdr. załzawiony Darek SP2BZW

  • 3. Data: 2004-10-25 21:03:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Aneta wrote:

    >+ .... jeżeli mamy działalnośc gospodarczą i nagle przepisy się zmieniły
    >+ przykłądowo dot podatku a my o tym to nie wiemy i mamy potem przez to
    >+ problemy to kto ponosi odpowiedizalność?

    Rzeczeni "my". "Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności".
    "Nieznajomość prawa szkodzi".

    >+ Czy o zmianie przepisów powinna informować jakaś instytucja?

    Tak, wydawany jest urzędowy Dziennik Ustaw (i jeszcze jakiś "papier"),
    można próbować czytać :>
    Treści DU są na isip.sejm.gov.pl.
    Tego jest *kilkadziesiąt tysięcy stron rocznie*.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-10-25 21:29:15
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Aneta" <a...@i...pl> napisał (...............)
    > Czy o zmianie przepisów powinna informować jakaś instytucja?
> [...]
    Re : Ale ż oczywiście. Powinnaś otrzymywać do domu lub firmy ( w zależności
    od Twojego życzenia ) :
    1) Dzienniki Ustaw
    2) Monitory Polskie
    3) Dzienniki Urzędowe wszystkich ministerstw
    4) Dzienniki Urzędowe Województw
    Dojdą do tego jeszcze interpretacje przepisów.
    Rozumiem, że to wszystki sobie zaprenumerowałaś.
    Natomiast wybrać co Ciebie z tego interesuje i przeczytać - to już niestety
    musisz sama :-(((
    AR

  • 5. Data: 2004-10-25 22:02:08
    Od: "Aszanti" <a...@t...pl>

    Pomijajac "przemile i sensowne" odpowiedzi pozostalych grupowiczow,
    postanowilam wtracic slowko.

    Jesli chcesz byc na biezaco, to na stronach www.pit.pl lub www.podatki.pl
    /wiekszosc platna/ masz na biezaco monitowane istotne zmiany. Lub tez mozesz
    zaprenumwerowac sobie Gazete Prawna czy Rzeczpospolita i czytac ja
    codziennie. Sa tez jakies poradniki dla MSP w ktorych masz wszelkie porady i
    zmiany. Sama musisz byc na biezaco. A jak nie bedziesz, dostaniesz zdrowo po
    tylku. Taka nasza polska rzeczywistosc.

    Nie moge pojac skad u was drodzy grupowicze tyle jadu? Obserwuje was od
    jakiegos czasu i zauwazylam, ze tylko "inteligentne" pytania wywoluja u was
    sensowna wypowiedz. Osoby wkraczajace w prowadzenie dzialalnosci i pojecia
    nie majace na ten temat sa tu traktowane jak intruzi i debile. Mnie tez
    wiele pytan smieszy, ale sobie daruje docinki i zgryzliwosci. A widze, ze
    was to bawi. Dziwi mnie to.

    Pewnie sobie przechlapalam u wszystkich wyjadaczy. Ale trudno. Ja nie
    wyssalam ustaw i rozporzadzen z mlekiem matki i zamierzam zadawac durne
    pytania. Takie zycie.

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2004-10-26 06:41:04
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 25-10-2004 19:28, Użytkownik Aneta napisał:
> [...]
    > problemy to kto ponosi odpowiedizalność?
    > Czy o zmianie przepisów powinna informować jakaś instytucja?

    Taki obowiązek ma obywatel Stróż Anioł

    --
    xyz

    Inteligo
    story: http://tinyurl.com/43o6f
    finał: uznanie reklamacji
    konkluzja: *nawet* w PKO BP się coś zmienia

  • 7. Data: 2004-10-26 06:53:25
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > Pomijajac "przemile i sensowne" odpowiedzi pozostalych grupowiczow,
    > postanowilam wtracic slowko.
    A nie sa sensowne? Wskazano wszystkie oficjalne zrodla, z ktorych rozsadna
    osoba bedzie korzystac. Prowadzenie dzialanosci gospodarczej na podstawie
    Rzepy to samobojstwo, ale to wolny kraj, wiec moze ktos skorzysta z Twojej
    propozycji.

> [...]
    > zmiany. Sama musisz byc na biezaco. A jak nie bedziesz, dostaniesz zdrowo
    I to jest wazne, zeby czytac, ale podstawowe akty prawne trzeba miec i
    chociaz jako tako znac.

> [...]
    > nie majace na ten temat sa tu traktowane jak intruzi i debile. Mnie tez
    Nie intruzi, nie debile... Ale lenie, w 99% przypadkow wystarczy zapytac
    googla. Jezeli tego ktos nie potrafi przed zadaniem pytania (lub nie wykaze
    czynnego zalu w trakcie dyskusji:-), to wiele mowi o takiej osobie. Banki
    tworzace rezerwy na kredyty udzielane takim "przedsiebiorca" wiedza o tym
    najlepiej.

> [...]
    > Pewnie sobie przechlapalam u wszystkich wyjadaczy. Ale trudno. Ja nie
    > wyssalam ustaw i rozporzadzen z mlekiem matki i zamierzam zadawac durne
    Tu nie ma wyjadaczy... Kazdy walczy jak moze, tylko czasem czuje sie na tyle
    pewnie, ze stara sie odpowiedziec. Natomiast jest swiadom ryzyka jakie za
    tym idzie...

    Natomiast IMO masz po czesci racje, ale istotnej sprawie nie masz:

    jezeli bedziemy sie glaskac po glowach, to taka osoba nie uswiadomi sobie,
    do czasu pierwszej przykrej kontroli, jak ciezka i odpowiedzialna sprawa
    jest samodzielne prowadzenie spraw rachunkowo-podatkowych spolki.

    Poza tym tylko Polacy beda robic wszystko sami, poniewaz sa NAJ... Zamiast
    po prostu zajac sie biznesem na ktorym sie najlepiej znaja, a regularnie lub
    od czasu do czasu zaplacic osobie, ktorej biznesem jest np. doradztwo
    podatkowe.

    Ale to i cala niewypowiedziana reszta to juz na
    pl.soc.psychologia.filozofia.polactwo - natomiast mysle, ze kontekst jest
    zrozumialy.

    Takze pozdrawiam
    LG

  • 8. Data: 2004-10-26 10:55:03
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Aneta pisze:

> [...]
    > problemy to kto ponosi odpowiedizalność?
    > Czy o zmianie przepisów powinna informować jakaś instytucja?

    Alez oczywiscie.

    Stosownym 'organem' do powiadomienia o zmianie przepisow jest ten, kto go
    zmienil. Ustawy i rozporzadzenia nieobowiazuja przed "dniem ogloszenia".
    Czasemnawet duzo po "dniu ogloszenia.

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-10-26 12:32:15
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Tue, 26 Oct 2004 00:02:08 +0200 "Aszanti" <a...@t...pl>
    pisze:

> [...]
    > zmiany. Sama musisz byc na biezaco. A jak nie bedziesz, dostaniesz zdrowo po

    Można też korzystać z darmowego (póki co- odpukać) przeglądu prasy podatkowej
    wysyłanego e-mailem. Subskrypcja pod adresem:

    http://www.taxresearch.pol.pl

    (to nie reklama - ja tego nie robię - ja z tego korzystam).

    Każdy list kończy się formułką:

    Otrzymali Państwo codzienny "Przegląd Prasy Podatkowej" tworzony przez
    Dział Doradztwa Podatkowego firmy Ernst & Young.
    http://www.ey.com/pl

    Jeżeli chcieliby Państwo, aby przegląd trafiał również do innej osoby,
    która jest zainteresowana tematyką finansową i podatkową, mogą Państwo
    przesyłać codzienne wydania bez ograniczeń, pod warunkiem podania
    pełnych źródeł informacji.

    Mogą Państwo zrezygnować z subskrypcji lub dokonać jej modyfikacji na
    stronach:
    http://www.taxresearch.pol.pl/aa/web_res_aa.nsf/id/p
    age-subdel-pl?open
    http://www.taxresearch.pol.pl/aa/web_res_aa.nsf/id/p
    age-subchs1-pl?open

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 10. Data: 2004-10-29 09:20:35
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/25/2004 7:28 PM, Aneta wrote:

> [...]
    > problemy to kto ponosi odpowiedizalność?
    > Czy o zmianie przepisów powinna informować jakaś instytucja?

    Jeden z cesarzy rzymskich chcąc komuś dokuczyć ogłaszał obowiązującą
    regulację publikując ją na małej kartce, na wysokim słupie.
    Ponieważ nikt tego nie czytał, to nie wiedział, że obowiązuje.
    Potem urzynano pacjentowi łeb, albo konfiskowano majątek.

    Pzdr: Catbert