  • 1. Data: 2004-07-19 09:34:03
    Temat: kupowanie % "na firme"
    Od: "beetle" <e...@o...pl>

    Mam pytanie,

    Czy kupujac alko i fajki "na firme" moge sobie z tego vat odliczyc
    (oczywiscie jestem vatowcem)...
    Mozna to potraktowac jako koszty reprezentacji ?

    Dziekuje za odpowiedz....
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-07-19 09:52:00
    Temat: Re: kupowanie % "na firme"
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cdg4iv$3po$1@news.onet.pl>, beetle wrote:

    > Czy kupujac alko i fajki "na firme" moge sobie z tego vat odliczyc
    > (oczywiscie jestem vatowcem)...
    > Mozna to potraktowac jako koszty reprezentacji ?

    Mozesz potraktowac jako reprezentacje nawet pokarm dla rybek. Rzecz w
    tym zeby to tak samo potraktowali urzednicy US.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 3. Data: 2004-07-20 07:13:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jul 2004, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Mozesz potraktowac jako reprezentacje nawet pokarm dla rybek.

    ...ale niezależnie od "potraktowania" to przecież od RiR nie
    odliczy VAT: albo musi wprost ująć zakup brutto, albo najpierw
    odliczyć a później dokonać przekazania fakturą wewnętrzną
    (i z powrotem doliczyć do zapłaty !).
    Źle mi się wydaje ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-07-20 07:21:40
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Mam pytanie,

    Nie pytaj, jest to temat tabu, na który wszyscy
    milcza. Zwlaszcza info w urzedach skarbowych.
    Mam wrazenie jakby to oni sami robili na tym
    kokosy i bali sie, ze jak za duzo ludzi sie dowie
    to "koszty reprezentacyjne" zostana zlikwidowane.

    PawelZ
    -----------

  • 5. Data: 2004-07-20 07:29:52
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > ...ale niezależnie od "potraktowania" to przecież od RiR nie
    > odliczy VAT: albo musi wprost ująć zakup brutto, albo najpierw
    > odliczyć a później dokonać przekazania fakturą wewnętrzną
    > (i z powrotem doliczyć do zapłaty !).

    Acha...
    Podsumowując - Vatu odliczyć sie nie da.
    Więc do kpir wpisuję brutto z faktury - czy w kolumnie
    "pozostałe koszty" ??
    Czy poza powyższym muszę jeszcze jakieś czary odprawić
    i jakieś świstki pogenerować, żeby skarbowy nie miał
    wątpliwości?

    PawelZ
    -----------

  • 6. Data: 2004-07-20 07:38:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Bozoo" <z...@z...eu.org> napisał w wiadomości

> [...]
    > "pozostałe koszty" ??
    > Czy poza powyższym muszę jeszcze jakieś czary odprawić
    > i jakieś świstki pogenerować, żeby skarbowy nie miał

    Ciekawi mnie jak się do tego przymierzysz :-)
    Flaszka kosztuje chyba ok 20 zł.
    Zeby ją rozliczyć jako RIR musisz mieć
    około 8000zł przychodu. (0,25%)
    Zysk w podatku - ok 4zł.
    Zastanów się czy warto.

  • 7. Data: 2004-07-20 09:44:48
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Zeby ją rozliczyć jako RIR musisz mieć
    > około 8000zł przychodu. (0,25%)

    Miesięcznie czy można to potraktować rocznie?

    PawelZ
    -----------

  • 8. Data: 2004-07-20 10:13:20
    Od: "druciak" <t...@x...onet.pl>

    (...)
    > Zeby ją rozliczyć jako RIR musisz mieć
    > około 8000zł przychodu. (0,25%)

    (...)

    A w jaki sposób oblicza się ten przychód:
    - od początku roku,
    - za ostatnie np. sześć miesięcy,
    - czy może jeszcze jakoś inaczej ?
    Pozdrawiam,
    --
    K.G.

  • 9. Data: 2004-07-20 10:17:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "druciak" <t...@x...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (...)
    >
    > (...)
    >
    > A w jaki sposób oblicza się ten przychód:

    Narastająco od początku roku.

  • 10. Data: 2004-07-20 10:23:47
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "beetle" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy kupujac alko i fajki "na firme" moge sobie z tego vat odliczyc
    > Mozna to potraktowac jako koszty reprezentacji ?

    Pierwsza kontrola skarbowa ci to odrzuci z "reprezentacji". O VAT nawet nie
    myśl.
    Kup za swoje, inaczej podpadasz pod ustawę o przeciwdziałaniu nałogom czy
    jakoś tak...:-(