  • 1. Data: 2002-03-22 12:25:04
    Temat: kwestionowanie odliczenia VAT
    Od: "Bogdan Al." <b...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.
    Czy ktos z grupowiczów byłby skłonny podać mi namiar na przepis mówiący o
    tym, że nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT w momencie gdy
    sprzedawca go nie odprowadził do US. Chodzi mi dokładnie o taką sytuację:
    zakupiłem towar o określonej wartości (powiedzmy - 100,00 zł.) z VAT-em 22%.
    UKS kwestionuje mi odliczenie u mnie VAT-u z tytułu tego zakupu ponieważ
    sprzedawca go nie zapłacił. Co z takim fantem zrobić?

  • 2. Data: 2002-03-22 12:34:39
    Temat: Re: kwestionowanie odliczenia VAT
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    No to ciekawostka. Wiem, że aby żadać zwrotu VAT na r-k bankowy można to
    zrobić tylko z zakupów zapłaconych. Ale to co piszesz jest dla mnie
    nowościa??? Moze roziń temat i podaj który to US???
    Pozdr.

  • 3. Data: 2002-03-22 12:54:14
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bogdan Al." napisał w wiadomości:
> [...]
    > UKS kwestionuje mi odliczenie u mnie VAT-u z tytułu tego zakupu ponieważ
    > sprzedawca go nie zapłacił. Co z takim fantem zrobić?

    Było to kiedyś to poruszane na tej grupie i z tego co pamiętam to nie padły
    żadne artykuły ani przepisy. Takiego VAT'u nie masz prawa odliczać bo nie
    został on odpowadzony przez sprzedającego. Cała zabawa polega na tym że US
    dowalają karę za odliczenie VAT który nie został zapłacony przez
    sprzedającego i tu niestety wychodzi ułomność naszego prawa podatkowego
    ponieważ płacimy karę za nadużycia innego podmiotu. Są 2 możliwości:
    wyprostować sprzedawcę aby zapłacił zaległy VAT albo oddać VAT do US z
    podaniem o nie wymierzanie kary (bo odliczenie takiego VAT'u w myśl naszych
    przepisów jest wyłudzeniem).

    Serwiz

  • 4. Data: 2002-03-22 12:58:41
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Tylko, że zgodnie z prawem muszą podać podstawę prawną. A jeżeli taka
    istnieje (TU APEL JESLI KTOS ZNA PODSTAWĘ PRAWNĄ TAKIEGO POSTĘPOWANIA
    PROSZONY JEST O UJAWNIENIE SIĘ I TEJ PODSTAWY). A poza tym z tego co piszesz
    to firma od której kupiłeś zapłaciła VAT. Tylko któryś ze wcześniejszych
    sprzedawców olał sprawę. A tak swoją drogą to ciekawe jak trzeba daleko
    badać drzewo denealogiczne VATU kupując np w sklepie na f-rę flaszkę z
    przekazaniem na RR??:))))

  • 6. Data: 2002-03-22 13:09:12
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Bogdan jesli tak mówisz to poproś grzecznie o podsawę prawną. :))) Powiedz,
    że jesteś zaskoczony takim przepisem i chcesz się z nim zapoznać dokładniej.

    > I tu jest właśnie cały haczyk. Aby mieć pewność, że można sobie doliczyć
    VAT

  • 8. Data: 2002-03-22 13:25:40
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Odlicze vat od flaszki. Radze zajrzeć do ustawy. Podatkowo nic się nie
    zmieni ale w deklaracji i rejestrze VAT odliczam. I jestem pewien, że jest
    dobrze ponieważ przekazuję towar na RR i wymaga to bezwzględnie wystawienia
    f-ry i naliczenia VAT.

    Adam

  • 9. Data: 2002-03-22 13:32:28
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com>

  • 10. Data: 2002-03-22 14:38:51
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Bogdan Al. <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7f7pv$n0o$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > UKS kwestionuje mi odliczenie u mnie VAT-u z tytułu tego zakupu ponieważ
    > sprzedawca go nie zapłacił. Co z takim fantem zrobić?

    Wykazal kopie faktur w rejestrze?
    Polecam lekture § 50 ust. 4 oraz ust. 6 rozp. MF z dnia 22.12.1999.

    Karol