  • 11. Data: 2002-03-22 14:40:44
    Temat: Re: kwestionowanie odliczenia VAT
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik [ Fencer by (s)word ] <f...@p...com> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7fbp7$3q$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > piszesz
    > >

    > AFAIK VATu od flaszki z % :) i tak NIE odliczysz :(

    Dlaczego?

    Karol

  • 12. Data: 2002-03-22 16:27:54
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >sprzedawców olał sprawę. A tak swoją drogą to ciekawe jak trzeba daleko
    >badać drzewo denealogiczne VATU kupując np w sklepie na f-rę flaszkę z

    AFAIK to był kiedyś w podobnej sprawie wyrok NSA (lub nawet
    TK - nie pamiętam).
    Niestety, choć to skandaliczne, przynawał rację fiskusowi :-(

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 13. Data: 2002-03-22 20:53:52
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Witam
    Polecam lekturę rozp.min.fin. z 22 grudnia 1999 par.50
    oraz artykuł w rzeczypospolitej z 12.12.2001
    "Brak kopii faktury uniemożliwia odliczenia VAT"
    www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_011212/prawo/pr
    awo_a_4.html

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 14. Data: 2002-03-22 21:50:37
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Ryszard G wrote:

    > "Brak kopii faktury uniemożliwia odliczenia VAT"
    > www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_011212/prawo/pr
    awo_a_4.html

    [-----] po namyśle wyciąłem słowa, którymi należałoby określić wygląd,
    prezencję, stan umysłu i inne przymioty tfurców owego aktu
    (bez)prawnego.

    Czy ktoś może wie, w jaki sposób określa tę kwestię prawodawstwo
    Najjaśniejszej Unii Europejskiej??? Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby
    zasada odpowiedzialności karnej za nierzetelność osób trzecich przeszła
    w 15 mniej więcej normalnych krajach!
    Zresztą uzasadnienie przytoczone w artykule też nie do końca jest
    poprawne. Istnieje (w normalnych prawodawstwach) zasada domniemania
    dobrej wiary, którą należy stosować przy wyjaśnianiu wątpliwości
    dotyczących obwinionego. To znaczy, że jak mam ewidentnie lewą fakturę,
    wystawiona przez firmę krzak, jestem ugotowany i słusznie, do szczerze
    mówiąc na miejscu inspektora z UKS sam bym sobie dosolił. Ale jeżeli
    jest to faktura wystawiona przez firmę _istniejącą_, fakturę, która jest
    przez kogoś podpisana (co można łatwo sprawdzić), fakturę, która wygląda
    tak jak wszystkie inne wystawione przez tę firmę faktury i najlepiej -
    zapłaconą przelewem - Sąd ma psi obowiązek przyjąć, że jako nabywca
    działałem w dobrej wierze.
    Odnoszą się tam jeszcze do podwójnego popdatkowania. No to w końcu
    jak??? Nabywca ma zapłacić podatek naliczony a nierzetelny sprzedawca
    też będzie do tego zobowiązany (po krzyżówce mu wyliczą, spokojna
    głowa). I oto Skarb Państwa dostanie VAT od obydwu stron transakcji (a
    jak nie dostanie to sobie wyśle poborcę i sam weźmie).

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 15. Data: 2002-03-23 15:41:02
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Adamski wrote:

    > No to ciekawostka. Wiem, że aby żadać zwrotu VAT na r-k bankowy można to
    > zrobić tylko z zakupów zapłaconych. Ale to co piszesz jest dla mnie
    > nowościa??? Moze roziń temat i podaj który to US???
    > Pozdr.
    >
    > Użytkownik "Bogdan Al." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 22%.
    Nie ma takiego przepisu który uzalezniaby prawo do odliczenia VAT od
    _zapłaty_ tego VATu przez sprzedawcę.
    *NIE MA*
    Odliczenie VAT jest uzaleznione od _posiadania_ przez sprzedawce kopii tej
    fakturym czyli w praktyce ujęcia jej w rejestrze sprzedaży.
    NIE MA TO NIC WSPÓLNEGO Z ZAPŁATĄ!!
    Co za herezje wygadujecie w całym tym wątku.

    ORKO! Ty widzisz i nie grzmisz??

    Albo żle zrozumiałes zarzuty US albo US może sobie zwinąc ta decyzje i
    rozważyć znaczenie słowa "czopek". Nie ma podstawy prawnej do
    kwestionowania prawa do odliczenia VAT dlatego, że sprzedawca nie zapłacił
    VAT.

    I jeszcze jedno, zwrot VAT nie jest jeszcze uwarunkowany zapłata nalezności
    z tytułu odliczonych zakupów. Będzie tak dopiero od 26 marca, i to nie tak
    do końca.
    Jest to warunek konieczny aby uzyskać zwrot w dotychczasowym terminie 25
    dni. W innych przypadkach termin zwrotu zostaje przedłużony do 60 dni. Ale
    wtedy nie ma już obowiązku wykazania że sie za odliczone faktury zapłaciło.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wo?oszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2002-03-23 19:55:51
    Od: "Bogdan Al." <b...@p...onet.pl>

    Witam wszyskich ponownie.
    Cały wic polega na tym, że faktura została wykazana zarówno w rejestrze jaki
    w deklaracji. Jedyne a może i najważniejsze to to że nie odprowadziła od tej
    trzansakcji podatku do US. I w dodatku z tego co wiem to olewa to dalej
    mając w nosie wszystko i wszystkich w około.

  • 17. Data: 2002-03-25 08:00:38
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-03-23 20:55, Użytkownik Bogdan Al. napisał:
> [...]
    > trzansakcji podatku do US. I w dodatku z tego co wiem to olewa to dalej
    > mając w nosie wszystko i wszystkich w około.
    Bogdanie, to nie ty masz problem z wykazaniem pdstawy prawnej ale US.
    Poproś o pokazanie paluszkiem przepisu który uzaleznia odliczenie VAT
    przez Ciebie od zapłaty go przez kontrahenta. Wtedy można rozmawiać.
    Nie panikuj, weź głęboki oddech.
    Jezeli nie płacę VATu należnego, ale wykazuję go w rejestrach, to
    konskwencje tego dotyczą jedynie mnie, a nie wszystkich moich
    kontrachentów. I mam wtedy w nosi co najwyżej budżet państwa.
    Naprawdę nikogo tym nie krzywdzę (chociaz pan Belka pewnie sądzi
    inaczej :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 18. Data: 2002-03-25 11:44:07
    Od: "mazan-ka" <m...@o...pl>

> [...]
    > kontrachentów. I mam wtedy w nosi co najwyżej budżet państwa.
    > Naprawdę nikogo tym nie krzywdzę (chociaz pan Belka pewnie sądzi

    Madziu, zdaje mi sie ze Bogdan myli pojecia zaplaty a ujecia wlasnie w
    rejestrach sprzedazy u kontrahenta faktury od ktorej sobie odliczyl podatek
    naliczony. US nie kwestionuja gdy, podatek jest nie zaplacony a kwestionuja
    poprawnosc odliczenia w przypadku gdy f-ra nie jest ujeta w rejestrze, tak
    jak powiedzialas.
    Bogdanie wypowiedz sie dokladnie czy US mowil o nie zaplaconym podatku przez
    kontrahenta czy tez o nie ujetej faktury w rejestrze sprzedazy.

    pozdrawiam

    Mazan-ka

  • 19. Data: 2002-03-25 12:04:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Ryszard G" <r...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > oraz artykuł w rzeczypospolitej z 12.12.2001
    > "Brak kopii faktury uniemożliwia odliczenia VAT"

    Tylko ze w omawianym przypadku podobno JEST kopia u sprzedajacego....,
    lecz nie ma kopii 5 transakcji wczesniej.

    Czyzby teraz US chcal caly VAT od wszystkich transakcji ?

    Boguslaw

  • 20. Data: 2002-03-25 13:56:41
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Moja droga.
    Toż właśnie ja to pisałem. Ale byłem bardziej wstrzemiężźiwy bo pisałem, że
    nie znam takiego przepisu. Ale wiesz jak w Posce dynamicznie zmienia się
    prawo.
    I to konkluzja. Stabilność prawa świadczy o stabilności państwa.
    Pozdr.