    From: "Serwiz" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kwestionowanie odliczenia VAT
    Date: Fri, 22 Mar 2002 13:54:14 +0100

    Użytkownik "Bogdan Al." napisał w wiadomości:
    > Witam wszystkich.
    > Czy ktos z grupowiczów byłby skłonny podać mi namiar na przepis mówiący o
    > tym, że nie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT w momencie gdy
    > sprzedawca go nie odprowadził do US. Chodzi mi dokładnie o taką sytuację:
    > zakupiłem towar o określonej wartości (powiedzmy - 100,00 zł.) z VAT-em
    22%.
    > UKS kwestionuje mi odliczenie u mnie VAT-u z tytułu tego zakupu ponieważ
    > sprzedawca go nie zapłacił. Co z takim fantem zrobić?

    Było to kiedyś to poruszane na tej grupie i z tego co pamiętam to nie padły
    żadne artykuły ani przepisy. Takiego VAT'u nie masz prawa odliczać bo nie
    został on odpowadzony przez sprzedającego. Cała zabawa polega na tym że US
    dowalają karę za odliczenie VAT który nie został zapłacony przez
    sprzedającego i tu niestety wychodzi ułomność naszego prawa podatkowego
    ponieważ płacimy karę za nadużycia innego podmiotu. Są 2 możliwości:
    wyprostować sprzedawcę aby zapłacił zaległy VAT albo oddać VAT do US z
    podaniem o nie wymierzanie kary (bo odliczenie takiego VAT'u w myśl naszych
    przepisów jest wyłudzeniem).

    Serwiz