  • 1. Data: 2002-07-21 18:07:51
    Temat: kwota wolna
    Od: "Grzegorz" <g...@w...pl>

    Witam,

    czy ktoś mógłby mi wytłumaczyuć co to jest kwota wolna w wynagrodzeniu
    pracowniczym?
    Tak się składa, że w moim wynagrodzeniu kwota wolna wynosi 0 zł i w związku
    z tym otrzymuję kilkadziesiąt złotych mniej poborów niż moi znajomi o tym
    samym uposażeniu brutto.

    Z góry dziękuję za pomoc

    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-07-21 19:03:48
    Temat: Re: kwota wolna
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > czy ktoś mógłby mi wytłumaczyuć co to jest kwota wolna w wynagrodzeniu
    > pracowniczym?

    Wynika to z kwoty wolnej od opodatkowania (patrz ustawa o PDOF).

    > Tak się składa, że w moim wynagrodzeniu kwota wolna wynosi 0 zł i w
    związku
    > z tym otrzymuję kilkadziesiąt złotych mniej poborów niż moi znajomi o tym
    > samym uposażeniu brutto.

    Byc moze zlozyles oswiadczenie, ze nie masz do niej prawa (masz DG, wynajem
    itp.).
    Wtedy kwote wolna od podatku "odbierasz" sobie w PIT-5 skladanym osobiscie
    do US.
    Jezeli nie masz tytulu, ktory obliguje Ciebie do osobistego placenia
    zaliczki na podatek, to zglos sie po wyjasnienia do pracodawcy

    Karol

  • 3. Data: 2002-07-21 19:11:06
    Od: "Grzegorz" <g...@w...pl>

> [...]
    > Jezeli nie masz tytulu, ktory obliguje Ciebie do osobistego placenia
    > zaliczki na podatek, to zglos sie po wyjasnienia do pracodawcy

    Mam działalność, ale od maja b.r. a przed majem poboru były również z zerową
    kwotą wolną.
    Czy za wcześniejszy okres mogę się upomnieć o różnicę?

    Grzesiek

  • 4. Data: 2002-07-21 19:35:28
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Mam działalność, ale od maja b.r. a przed majem poboru były również z
    zerową
    > kwotą wolną.
    > Czy za wcześniejszy okres mogę się upomnieć o różnicę?

    Nie wiem. Byc moze tak. Ale IMO moze sie to okazac "drogą przez mękę" (nie
    znam dokładnie procedury, prawdopodobnie trzeba wystapic do US o nadplate).
    Jeżeli się nie upomnisz to i tak nic nie stracisz. Odbierzesz to sobie przy
    aktualnym PIT-5 lub w rozliczeniu rocznym.

    Karol

  • 5. Data: 2002-07-22 08:02:25
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

> [...]
    >
    > Grzegorz
    >
    > Kwotę wolną kadrowa może rozliczać jeżeli złożyłeś PIT-2 (upoważnienie dla
    zakladu do odliczania tej kwoty). Jeżeli nie złożyłes to kwota ta nie jest
    rozliczna przez zakład. Dopiero w rozliczeniu rocznym to pomniejszenie
    zostanie przez Ciebie uwzględnione. Iwona