  • 1. Data: 2006-08-24 08:10:29
    Temat: laptop
    Od: Rixiu <r...@N...wp.pl>

    Mam pytanie do szanownych grupowiczów,

    Chcę nabyć laptop (do 2500zł brutto) na osobę prowadzącą działalność
    gospodarczą na zasadach ogólnych.

    Mam w związku z tym pytanie czy można włozyć jego zakup jednorazowo w
    koszty jako wyposażenie czy też trzeba zapisać w środkach trwałych i
    odpisywać miesięczną amortyzacje.?

    Osoby przerabiające juz taki problem proszę o podzielenie się
    doświadczeniem.

    Pozdrawiam
    Rix

  • 2. Data: 2006-08-24 08:24:36
    Temat: Re: laptop
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <r...@N...wp.pl> napisal(a):

> [...]
    >
    > Mam w związku z tym pytanie czy można włozyć jego zakup jednorazowo w
    > koszty jako wyposażenie czy też trzeba zapisać w środkach trwałych i

    możesz
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-08-24 08:30:04
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Rixiu wrote:

> [...]
    > odpisywać miesięczną amortyzacje.?
    >
    > Osoby przerabiające juz taki problem proszę o podzielenie się

    Masz aż 3 możliwości
    1. ewidencja wyposażenia i w koszty
    2. ewidencja srodków trwałych i amortyzacja jednorazowa
    3. ewidencja srodków trwałych i amortyzacja "miesięczna"

    Problem z metodą 1 może być tylko przy większej rozbudowie tego
    laptopa, więc niektórzy zalecają metodę 2.

  • 4. Data: 2006-08-24 11:06:39
    Od: "xyz" <N...@w...plNOSPAM>

> [...]
    >
    > Problem z metodą 1 może być tylko przy większej rozbudowie tego
    > laptopa, więc niektórzy zalecają metodę 2.

    Jak wygląda dryga metoda? Kiedy się amortyzuje?

  • 5. Data: 2006-08-24 12:08:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    xyz wrote:

    > Jak wygląda dryga metoda? Kiedy się amortyzuje?

    W momencie przekazania do użytkowania.

  • 6. Data: 2006-08-24 12:10:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    xyz wrote:

    > Jak wygląda dryga metoda? Kiedy się amortyzuje?

    W momencie przekazania do użytkowania.
    W porównaniu z metodą 1 wpisujesz do EŚT zamiast EW i w KPiR jako
    podstawę wpisujesz nie fakturę zakupu a numer pozycji z EŚT.

  • 7. Data: 2006-08-24 15:48:32
    Od: Rixiu <r...@N...wp.pl>

    Dziękuję jureq za odpowiedz. Wybiorę najprawdopodobniej wersję 2.

    Mam jeszcze pewną wątpliwość ponieważ bedę za jakiś czas kupował do
    notebooka modem bezprzewodowy (ok 700zł) oraz (system XP 350)...
    czy nie przeszkadza "ulepszaniu środka trwałego" jednorazowa amortyzacja
    komputera ? Wtedy te dodatkowe elementy można też jednorazowo w koszty
    wrzucić ?

    Pozdrawiam
    Rix

  • 8. Data: 2006-08-25 06:09:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Rixiu wrote:

> [...]
    > czy nie przeszkadza "ulepszaniu środka trwałego" jednorazowa
    > amortyzacja komputera ? Wtedy te dodatkowe elementy można też

    Rozbudowa o elelment o wartości do 3500 nie przeszkadza, ale gorzej z
    XP. W chwili wprowadzenie do EŚT sprzęt ma być kompletny i zdatny do
    użytku. Trudno ci będzie przekonać ewentualną kontrolę, że notebook bez
    sytemu operacyjnego jest zdatny do użytku.

  • 9. Data: 2006-08-25 07:15:25
    Od: "Adam Słodowy" <o...@m...com>

> [...]
    > użytku. Trudno ci będzie przekonać ewentualną kontrolę, że notebook bez
    > sytemu operacyjnego jest zdatny do użytku.

    A co jak miał wgranego darmowego linuxa ?
    Ma se wystawić zaswiadczenie ze miał linuksa w momencie wprowadzania do EŚT?
    Przeciez system mozna wgrać samemu.

    Pozdr
    A.

  • 10. Data: 2006-08-25 17:01:02
    Od: "Tomek O" <k...@k...chip.pl>

    > A co jak miał wgranego darmowego linuxa ?
    > Ma se wystawić zaswiadczenie ze miał linuksa w momencie wprowadzania do
    > EŚT?
    > Przeciez system mozna wgrać samemu.

    Po co cokolwiek wgrywać. Przecież system można uruchomić z CD np. Knoppixa
    albo pendriva.