  • 11. Data: 2006-08-26 03:17:52
    Temat: Re: laptop
    Od: Rixiu <r...@N...wp.pl>

    > Rozbudowa o elelment o wartości do 3500 nie przeszkadza, ale gorzej z
    > XP.

    Rozumiem. Wszystko musi mieć uzasadnienie.. Faktycznie bedzie to notebook z
    wgranym linuksem i openoffice więc chyba raczej kompletny.

    Ale jeszcze ciekawi minie jedno co napisałeś tzn. że problemem staje się
    ulepszenie środka trwałego ponad wartość graniczną 3500zł ? Dlaczego ? Jaki
    będzie miał skutek przekroczenie takiej kwoty ?

    Serdecznie pozdrawiam

    Rix

  • 12. Data: 2006-08-28 19:30:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Aug 2006, Rixiu wrote:

> [...]

    wKF: do posta jureq polecam archiowum z dywagacjami czy program jest
    czy nie jest oddzielnie księgowaną wartością :)
    (IMO jest oddzielną, a jeśli już księgować razem to kompa jako dodatek
    do wartości niematerialnej pt. "program" a nie na odwrót ;) )

    > Ale jeszcze ciekawi minie jedno co napisałeś tzn. że problemem staje się
    > ulepszenie środka trwałego ponad wartość graniczną 3500zł ? Dlaczego ?

    Chodzi o ST wpisany jako wyposażenie.
    Wyposażenie takie jak komp *JEST* środkiem trwałym, tyle że stosowny
    przepis pozwala na niestosowanie zasad rozliczania ST (amortyzacji
    znaczy) dla ST o małej wartości.
    Dla porządku podkreślę: nie każde wyposażenie jest ST.
    Ale całkiem sporo (komputer, młotek, telefon) warunki bycia ST
    spełnia.
    I teraz jest pic: dla ST dokonuje się amortyzacji, jak ST był
    amortyzowany to "ulepszenie" (a wg ustawy ulepszeniem są nabycia
    "peryferiów i częsci" czy jakoś tak o wartości JEDNOSTKOWEJ
    do 3500 zł oraz inne wydatki - montażu, transportu i uruchomienia
    na przykład, o wartości ŁĄCZNEJ do 3500 zł w roku) dolicza się
    do wartości początkowej.
    Do EST dopisuje się po prostu korektę WP, niezamortyzowana uprzednio
    część ST plus ulepszenie idzie do dalszej amortyzacji (jak była
    amortyzacja 1-razowa to sama wartość ulepszenia "idzie").
    Proste jak drut, nie? :)

    No a teraz mamy ST do którego nie stosowaliśmy zasad księgowania
    ST - bo ustawa pozwalała. Ale po ulepszeniu on już *NIE* jest
    "ST które można traktować jako koszt". Podlega amortyzacji.

    Od lat nie zgłosił się na grupie chętny aby takie coś objaśnić
    (jak prawidłowo potraktować) tudzież podjąć walkę z US celem
    wyjaśnienia jak ma być :)

    Ustawa jasno reguluje tylko przypadek korekty zaliczenia do kosztu ST
    przy WP>3500 zł i przekroczeniu limitu roku "planowanego używania"
    (każe zapłacić odsetki karne, osobno wykazywane na PIT-5).

    Co robić przy "wylocie z wyposażenia" z powodu przekroczenia WP
    *póżniej*, czyli czy wykreślać z EW a wpisywać do EST, czy i jak
    skorygować koszty (IMO można na zero, pytanie czy wykazać korektę
    kosztu i ponowne zaksięgowanie amortyzacji jednorazowej *starej*
    WP - ale być może rozumowanie jest niepoprawne i należy amortyzować
    całość, a więc należałyby się odsetki) to są same ciekawostki :)

    Przecież "ulepszenie" *samodzielnie* podstawą do amortyzacji nie jest
    (bo stanowi część WP ST) a jednocześnie musi podlec amortyzacji
    (nie wolno zaliczyć w koszt). I mamy łamigłówkę :)

    > Jaki będzie miał skutek przekroczenie takiej kwoty ?

    Dogłębne zaznajomienie się z zasadami rozliczania ST i nieST,
    zostanie (się) poszukiwanym w kraju ekspertem :)

    > Serdecznie pozdrawiam

    ...wzajemnie :) - Gotfryd

  • 13. Data: 2006-08-31 09:34:18
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.64.0608282114120.544@athlon64>,

> [...]
    ^^
    > na przykład, o wartości ŁĄCZNEJ do 3500 zł w roku
    Mam jakieś takie wrażenie, że coś pokręciłeś...

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 14. Data: 2006-08-31 21:00:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Aug 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > ^^
    > ^^
    > Mam jakieś takie wrażenie, że coś pokręciłeś...

    Tak jakby ;), przepraszam za zamieszanie!

    pzdr, Gotfryd