  • 11. Data: 2002-01-28 11:38:38
    Temat: Re: leasing finansowy again, może Ty Orko?
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Magdip <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a33cpl$m0i$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

    > wg naszego biura leasingowego jednorazowo w KUP, tylko zastanawiam się
    jako
    > co? koszt finansowy?
    --------------
    Uważam, że to rozwiązanie jest ryzykowne.
    Tak jak pisałam wcześniej - z definicji ceny nabycia wynika, że kwota wykupu
    powinna zostać uwzgledniona przy ustalaniu wartości początkowej.
    --------------
    a może potraktować to jako zwiększenie wartości środka,
    > i amortyzować od tego momentu od wyższej kwoty? >
    -------------
    To nie jest ulepszenie ani modernizacja - a tylko w takim przypadku mogłabyś
    zwiększyć wartość poczatkową dopiero po poniesieniu wydatku

    Orka

  • 12. Data: 2002-01-28 12:17:58
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Fri, 25 Jan 2002 08:38:14 +0100, "Magdip" <m...@o...pl> wrote:

    Przedmiot leasingu należy przyjąć do środków trwałych i zobowiązań
    długoterminowych w kwocie:
    - równej wartości rynkowej pomniejszonej o zwrot podatków należnych
    finansującemu lub
    - o wysokości równej zdyskontowanej wartości opłat leasingowych
    w zależności od tego która z tych kwot jest niższa.
    Oczywiste jest, że w pierwszym wypadku kwota opcji nie wchodzi do
    wyceny, za to w drugiej...hmmm...należy uwzględnić.

    Opłaty z tytułu leasingu dzieli się na koszty finansowe i raty spłaty
    kapitału zmniejszające zobowiązanie wobec finansującego. Ujmowanie
    kosztów finansowych powinno przebiegać w sposób odzwierciedlający
    stałą okresową stopę procentową w stosunku do nie spłaconego salda
    zobowiązań długoterminowych, tak więc przy ustaleniu tego podziału
    wykorzystuje się metody oceny efektywności inwestycji długoterminowych
    czyli NPV i IRR. Jako czynnik dyskontujący przyjąć należy stopę
    procentową z umowy, jeżeli da się ją ustalić w praktyce lub krańcową
    stopę procentową dla pożyczek zaciąganych przez korzystającego.

    Sławomir Dąbrowski

  • 13. Data: 2002-02-03 22:08:35
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    | OK. Proponuje wrócić do podstaw rachunkowości

    Drogi Marcinie zapewniam Ciebie, że pofatygowałem się i przeczytałem Ustawę po
    jej noweli, ale nie wdając się w głębsze wywody proponuję lekturę artykułu ze
    stron Inforu. Nie jestem co prawda ich wielbicielem, ale oprócz niektórych
    marniutkich - oczywiście moim zdaniem - felietoników zdarzają Im się opracowania
    na bardzo przyzwoitym poziomie i dlatego czasem ich czytuję.

    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I01.2001.037.
    000001500&format=webmore3

    pozdrawiam
    majura