  • 1. Data: 2004-01-22 22:15:25
    Temat: leasing tzw. operacyjny a rachunkowość
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    Próbuję rozgryźć dla pełnej księgowości taką rzecz (pewnie wyważam otwarte
    drzwi, ale niech tam):
    - leasing jest tzw. operacyjny (umowa zawarta w 2003 r.), w umowie jest
    zapis że odpisów dokonuje finansujący, zatem dla nas faktury leasingowe są
    KUP
    - większość takich umów jednak z punktu widzenia Ustawy o Rachunkowości
    kwalifikuje się do tego, żeby ST wprowadzić do ewidencji i prowadzić odpisy
    amortyzacyjne.

    Jak to teraz ugryźć, czy ktoś ma wypróbowaną już wzór ewidencji, żeby nie
    dostać kota i szybko wiedzieć, co jest kosztem z punktu widzenia UoR a co
    KUP??

    pozdrawiam i czekam na wieści

    Magda

    ps. i co grozi firmie, (która nie podlega badaniu rewidenta bo jest za
    mała), która takiego ST kwalifikującego się do wpisu do ewidencji ST jednak
    nie wpisała. Czy kontrole podatkowe z VAT czy dochodówki mogą zarzucić
    nierzetelność?? Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2004-01-23 10:23:30
    Temat: Re: leasing tzw. operacyjny a rachunkowość
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Magdalena napisał:

> [...]
    > nie wpisała. Czy kontrole podatkowe z VAT czy dochodówki mogą zarzucić

    Zapoznaj się z art.3 ust. 6 ustawy o rachunkowości.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 3. Data: 2004-01-25 12:04:39
    Od: m...@o...pl

    "/slawek" <w...@W...pl> wrote in message
    > Zapoznaj się z art.3 ust. 6 ustawy o rachunkowości.
    >
    > --
    >
    > /slawek/szczecin
    > http://windsurfing.sytes.net

    Dziękuje bardzo za pomoc!
    hmmm, kurcze chyba mam nieaktualne wydanie ustawy, bo u mnie nie ma ust. 6.
    Chyba wyrzucę ten egzemplarz ustawy. Ten ustęp wszystko mi upraszcza o ile
    tylko obowiązywał także w 2003 (nasza firma nie podlega badaniu).

    Ale pytanie właściwie nadal pozostaje - jak to ugryźć, jeżeli ugryźć trzeba
    leasing "operacyjny" z punktu widzenia podatków i konieczność wprowadzenia
    do EST środka trwałego w leasingu z punktu widzenia ustawy o rachunkowości.

    Magda

  • 4. Data: 2004-01-26 09:06:54
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik m...@o...pl napisał:

    > hmmm, kurcze chyba mam nieaktualne wydanie ustawy, bo u mnie nie ma ust. 6.
    > Chyba wyrzucę ten egzemplarz ustawy. Ten ustęp wszystko mi upraszcza o ile
    > tylko obowiązywał także w 2003 (nasza firma nie podlega badaniu).

    Obowiązywał

> [...]
    > do EST środka trwałego w leasingu z punktu widzenia ustawy o rachunkowości.

    Nie wiem

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net