  • 21. Data: 2006-04-24 06:40:25
    Temat: Re: legalizacja Windowsów ?
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Paszczak napisał(a):

    > Czy aby na pewno? Jeśli kupię sobie jednego OEMa, zainstaluję na
    > 10 kompach i uruchomię jakiś wpa_kill, to będzie to Twoim zdaniem
    > wersja legalna czy nie?

    Jeśli masz 10 oryginalnych nośników to pewnie tak :>

    Mnie zastanawia inna sprawa - producentowi każą na komputer nakleić
    nalepkę. Nie miałbym nic przeciwko temu ale jest na niej klucz
    aktywacyjny. W bardziej ogólnodostępnym miejscu może to być problem -
    ktoś spisze sobie klucz i aktywuje sobie Windowsa a ja potem przy
    reinstalacji będę miał problem :)

  • 22. Data: 2006-04-24 07:08:01
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    In pl.soc.prawo.podatki Juzek Kocimientka <k...@i...pl> wrote:

    > Jeśli masz 10 oryginalnych nośników to pewnie tak :>

    Mam jeden oryginalny nośnik. Żadnego ze stadionu, itp. Zresztą nośniki można
    kupić niezależnie od licencji.

    P.

  • 23. Data: 2006-04-24 21:09:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2006 10:07:11 +0200, Piotrek napisał(a):
    > czy dokupienie wersji OEM systemu operacyjnego do starego komputera
    > "składaka" ulegalnia system operacyjny na nim ?
    > jakie muszę mieć dokumenty aby system operacyjny Windows XP na kompie był
    > w takiej sytuacji uznany za legalny ?

    A czy chcesz żeby były uznane za legalne przez Microsoft/BSE czy też żeby
    były legalne w rozumieniu prawa? Bo to że zainstalowałeś sobie OEMa na
    sprzęcie który był kupiony osobno nie ma znaczenia, Microsoft mógłby Cię
    pozwać na drodze cywilnej o złamanie umowy licencyjnej - czego oczywiście
    nie robi, bo jeszcze by przegrał tak jak w Niemczech i miał potem problem ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 24. Data: 2006-04-24 22:31:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Mam jeden oryginalny nośnik. Żadnego ze stadionu, itp. Zresztą nośniki
    > można
    > kupić niezależnie od licencji.

    No więc wg prawa karnego, ważne jest abyś posiadał oryginalny nośnik.
    Więc posiadając 10 płyt, wg przepisów o odpowiedzialności karnej, jesteś w
    porządku. Inaczej sprawa wygląda jeśli zastosuje się kodeks cywilny.
    Małomiękki może domagać się odszkodowania, ale na drodze cywilnej. Muszą
    udowodnić swoje straty i zarządać odszkodowania podczas procesu cywilnego.

  • 25. Data: 2006-04-26 10:28:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotrek napisał(a):
    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > zakładam, że mają ten nakaz, oczywiście
    > proszę o odpowiedź na postawione pytanie

    Urząd Kontroli Skarbowej nie ma ŻADNYCH uprawień do kontroli legalności
    oprogramowania.
    Może co najwyżej poprosić o zaświadczenie producenta że system FK jest
    zgodny z ustawą o rachunkowości.
    Plus jakbyś np. dostał program w prezencie to masz z działalności
    przychód. Ale że dostałeś go w prezencie a nie kupiłeś prywatnie 3 lata
    temu (a fakturę wyrzuciłeś bo po co ci wtedy była) i teraz używasz na
    SWOIM "firmowym" komputerze to UKS musi ci udowodnić.
    To jest wszytko w co UKS może włożyć paluszki.

    Kontrolą legalności oprogramowania zajmuje się

    - policja - w zakresie odpowiedzialności karnej i w zasadzie musza
    najpierw mieć zgłoszenie podejrzenia popełnienia przestępstwa
    (przestępstwa! a samo złamanie umowy licencyjnej np. przez użycie
    legalnie zakupionego programu niezgodnie z licencją nie jest
    przestępstwem a złamaniem umowy cywilnej), nie mogę chodzić od domu do
    domu jak leci i prewencyjnie sprawdzać komputerów.

    - BSA lub inne tego typu organizacja lub producent danego oprogramowania
    osobiści, ale np. przeszukania mogą one dokonać tylko w asyście policji
    a raczej robi to policja a BSA (skrót myślowy) może sie przyglądać i do
    tego znowu BSA musi złożyć policji uzasadnione podejrzenie popełnienia
    przestępstwa. Masz prawo samych przedstawicieli BSA nie wpuści do
    domu/siedziby firmy/gdziekolwiek, bo to są przedstawiciele firmy jak
    każda inna.

    A co do zasady pytanie nie miało nic wspólnego z podatkami.

    I kochani, nie dajcie się zwariować!

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 26. Data: 2006-04-26 13:10:08
    Temat: OT: legalizacja Windowsów ?
    Od: "pisarczyk" <q...@q...co>

    > Maddy
    Witam serdecznie ! Zapewne nie jednemu czytelnikowi miło będzie zapoznać się
    z Twoim komentarzem. Można liczyć na dalszą Twoją aktywność?
    Pozdrawiam
    Darek

  • 27. Data: 2006-04-26 13:39:23
    Temat: Re: OT: legalizacja Windowsów ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    pisarczyk napisał(a):
    > Witam serdecznie ! Zapewne nie jednemu czytelnikowi miło będzie zapoznać się
    > z Twoim komentarzem. Można liczyć na dalszą Twoją aktywność?

    Liczyć owszem ;)
    Ale na pewno nie będę tu tak często jak kiedyś, życie się jakoś tak
    rozrosło wszerz :)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 28. Data: 2006-04-26 14:18:22
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Marcin Wasilewski napisał(a):
    > [...] Muszą
    > udowodnić swoje straty i zarządać odszkodowania podczas procesu cywilnego.
    I właśnie dlatego istnieją (czy są dostępne w handlu - pewnie tak, czy
    ktoś je kupuje - nie wiem) wersje typu "box" - dużo droższe, aby MS mógł
    wyliczyć straty. Dotyczy to także innego ich oprogramowania. Przecież,
    gdyby windows czy office kosztował 50 zł, to strata byłaby znikoma,
    prawda? A skoro "kosztuje" 800 albo 3000 zł, to już jest lepiej, bo
    straty MS ponosi dużo większe.
    A poza tym - jak już ktoś napisał - wersje OEM w przypadku MS to nic
    innego jak wyparcie się dużej części odpowiedzialności za wady produktu.
    Wszak możesz sobie kupić i zainstalować wersję OEM windowsa, ale stajesz
    się wtedy producentem i support musisz sobie świadczyć samemu a MS ma
    Cię z głowy. Proste, nie?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 29. Data: 2006-04-27 10:48:09
    Od: "Piotrek" <e...@w...net>

    > Urząd Kontroli Skarbowej nie ma ŻADNYCH uprawień do kontroli legalności
    > oprogramowania.
    (...)
    Ale UKS może współpracować z Policją i "podsuwać" im takich co to odpisują
    sobie koszty korzystania z internetu
    może mają jakąś uproszczoną linię postępowania w przypadkach "cynku" z UKS i
    mająć np. "zgłoszenie o możliwości popełnienia przestępstwa" wchodzą z
    odpowiednim kwitkiem do mieszkania ?
    nie "z niczego" wyniknęło przecież moje pytanie - po prostu dowiedziałem się
    o kilku przypadkach najść przez Policję a właśnie były to przypadki ludzi
    korzystających z ulgi internetowej.....
    myślęże nawet jeśli to plotka to w każdej jest odrobina prawdy

    Piotrek

  • 30. Data: 2006-04-27 10:53:31
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e2q7gu$nu$1@kujawiak.man.lodz.pl>,
    "Piotrek" <e...@w...net> wrote:

> [...]
    > o kilku przypadkach najść przez Policję a właśnie były to przypadki ludzi

    I jesteś pewien, że właściwie łączysz skutek i przyczynę?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.