  • 11. Data: 2003-01-23 16:54:20
    Temat: Re: mBank a dowody przelewow (ZUS, PIT, VAT) - bledne kolo?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Zlituj się :)

    Sorry :-)
    Po prostu nie dojrzałem jeszcze do etapu wystawiania "dowodów wewnętrznych"
    :-)
    Ale i na to przyjdzie czas.

    Pozdrawiam,

    Latet

  • 12. Data: 2003-01-23 17:10:36
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Inf" <i...@n...us> napisał w wiadomości
    > Zaraz, zarz... chcesz mi powiedziec, ze czasie kontroli US moze sobie
    > przegladac historie mojego konta....? Przeciez nawet nie musze trzymac
    > wyciagow, a zeby dostac sie do banku, to juz chyba trzeba miec cos wiecej,
    > ni postanowienie/zawiadomienie o kontroli...?
    > Jest na to jakas podstawa prawna - lepiej wiedziec;-)

    Ależ możesz pyszczyć! Najpierw zapłacisz karę, potem koszta sądowe i możesz się
    odwoływać.
    Jakżeś bogaty dostaniesz doskonały zwrot z lokaty.
    Jakżeś biedny dostaniesz gówno.

  • 13. Data: 2003-01-23 17:12:10
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Reasumując, wyciąłęm z tego co napiałeś:
    >
    > "Dla osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą dowodem
    > ubezpieczenia są następujące dokumenty: zgłoszenie do ubezpieczenia
    > zdrowotnego (kopia druku składanego w Zakładzie Ubezpieczeń
    > Społecznych- ZUS ZUA) oraz ostatni odcinek wpłaty na konto oznaczone
    > symbolem 52."
    >
    > Z tego wynika, ze nie muszę sie bawić w przedłuzanie własną pieczątką
    > dawnej ksiązeczki zdrowia (z czasow etatu), ani w wyrabianie nowej
    > ksiazeczki w ZUS (podobno tal niektorzy robią).

    W przedłużanie to na pewno nie (chociaz chyba moze zrobic to zus lub pracodawca
    mający jakis tam numerek od zus) ale ksiązeczke to
    mi dali wymagają przy rejestracji a poza tym dokonuja ta różnych wpisów, o niektórych
    szczepieniach czy też o zwolnieniach np.
    lekarz nie chciał mi wydac zwolnienia dokąd nie pokaże ks. zdr.

    > Mam tylko nosić przy sobie kopią ZUA + dowód ostatniego przelewu
    > na konto 52.

    Jeżeli chcesz być gotowy wg zasady "nie znasz dnai ani godziny" to powinieneś nosić
    przy sobie ;))

    > Radze tez sprawdzic na stronie swojej kasy, czy nasz PESEL jest
    > w ich bazie danych. Parę kas oferuje taki "bajer" na swoje stronie :-)

    W obszrze dziłania niektórych kas tak robia też lekarze przed badaniem pacjenta.

    Sark

  • 14. Data: 2003-01-24 00:40:49
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    > Dzwonilem w tej sprawie do mBanku. Dwa razy, zeby nie polegac tylko
    > na opinii 1 "konsultatna".
    > Powiedziano mi:
    > 1. zbiorczy wyciag operacji za dany okres mogą mi przysłać za 5 zl,
    > ale nie bedzie na nim ZADNYCH PIECZATEK !!!
    > 2. pieczątki stawiają tylko na dowodach wykonania pojedynczego zlecenia.

    Fachowosc mlinii jest poweszchnie znana, ale to NTG.
    Do rzeczy:
    - posiadam juz zbiorczy wyciag operacji bankowych nawet z 3-ma pieczatkami
    i podpisami. Kosztowal mnie w grudniu 15zl.

    - rozmawialem ostatnio z mLinkiem, ktory za moja prosbe o wystawienie kolejnego
    zbiorczego i opieczetowanego zestawienia operacji z radoscia poinformowal mnie,
    ze taki bajer kosztuje od nowego roku nie 15zl, a 5zl.
    Bardzo sie z tego ciesze, choc pewnie dobrze by bylo, bysmy obaj zadzwonili tam
    w tej sprawie jeszcze raz... :(((

    Pozdro
    GreG

  • 15. Data: 2003-01-24 13:10:54
    Od: "km" <k...@m...pl>

    > Prowadze 1-os DG, KPiR, VAT. Oczywiscie sam sobie place ZUS.
    > Korzystam z mBank-u (konto mBiznes).
    > Po kazdym przelewie drukuje sobie potwierdzenie ze strony www mBanku.
    >
    > Ostatnio jednak, dochodzą do mnie sygnaly, ze takie potwierdzenia
    > mogą nie być honorowane przez urzędy, a nawet przez placowki medyczne,
    > ktorym musze udowadniac, ze jestem ubezpieczony zdrowotnie.

    Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie wykonania operacji nie wymaga
    podpisu ani stempla.
    Podstawa prawna art. 7 Ustawy Prawo Bankowe (Dz. U. Nr 140 z 1997 roku, poz.
    939)

  • 16. Data: 2003-01-24 14:53:08
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - posiadam juz zbiorczy wyciag operacji bankowych nawet z 3-ma pieczatkami
    > i podpisami. Kosztowal mnie w grudniu 15zl.

    No proszę, ciekawe czy to nowa reguła czy tylko dobra wola co niektórych pracowników
    mBanku a może to jednak oddech konkurencji na
    plecach (PKO+Inteligo) ... a może zabrakło druków z nadrukami firmowymi ?:)

    A ten zbiorczy w.o.b. to za cały rok czy miesiąc ?

    Sark

  • 17. Data: 2003-01-24 15:24:55
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A ten zbiorczy w.o.b. to za cały rok czy miesiąc ?

    Koszt ten sam, niezaleznie od rozwazanego okresu.

    GreG

  • 18. Data: 2003-01-25 10:17:47
    Od: "%oil" <c...@a...konto.pl>

> [...]
    poz.
    > 939)
    >
    > tak ale formułka na czele wydruku zbija z tropu ludzi POTWIERDZENIE
    ZŁOŻENIA ZLECENIA dla mas to nie to samo co POTWIERDZENIE ZAPŁATY.

    Durny ING BANK ŚLĄSKI zrobił to zgrabniej, drukowałem sam sobie a treść nie
    pozostawiała cienia wątpliwości.

  • 19. Data: 2003-01-25 13:02:22
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "%oil" <c...@a...konto.pl> napisał w wiadomości

    > Durny ING BANK ŚLĄSKI zrobił to zgrabniej, drukowałem sam sobie a treść nie
    > pozostawiała cienia wątpliwości.

    Podobnie jest w internetowej NORDEA, masz nawydruku POTWIERDZENIE WUKONANIA PRZELEWU

    Sark

  • 20. Data: 2003-01-29 10:10:51
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

> [...]
    > ale nie bedzie na nim ZADNYCH PIECZATEK !!!
    > 2. pieczątki stawiają tylko na dowodach wykonania pojedynczego zlecenia.

    Oto co ma w rekach: "HISTORIA OPERACJI NA RACHUNKU".
    Historia w moim przypadku obejmuje 1,5 miesiaca, sa na niej wszystkie
    operacje na rachunku i dokladnie 4 pieczatki: stempel dzienny,
    pieczec mBanku i 2 pieczecie specjalistow bankowych wraz z podpisami.
    Kosztowalo mnie to 15zl w grudniu.

    Nie wiem, czy cos sie zmienilo, ale mam zamiar pod koniec stycznia znow
    zamowic taki opieczetowany wyciag.

    GreG