    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: mala ksiegowosc RP
    Date: Mon, 16 Feb 2009 13:15:18 +0100
    <gmu0ca$12o$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.0902111159490.3616@quad>
    <gmud0u$7dh$1@inews.gazeta.pl> <gmv4qa$mc3$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gn0hql$7s4$1@inews.gazeta.pl> <gn23qv$14g$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gn3g5o$7o0$1@inews.gazeta.pl> <gn4af4$7vr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <gn68sa$p9t$1@inews.gazeta.pl> <gn6cbi$egv$2@news.interia.pl>
    <gn6gq8$324$1@inews.gazeta.pl> <gn6lgc$q2q$1@news.interia.pl>
    <gn8s4o$jci$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gn8upl$kd7$1@news.interia.pl>
    <gna4sj$sk1$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gna5uj$7pb$1@news.interia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0902161227070.3880@quad>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 16 luty 2009 12:52
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0902161227070.3880@quad>):

    > ACL wymaga autoryzacji *na użytkownika*.
    > Nie *na hasło*.

    A użytkownik ma hasło, nicht wahr? Więc bez znajomości jego hasła, nikt się
    nie dostanie.

    > No to napisz JAK.
    > Jak udostępnić pojedynczy zasob oraz jak udostępnić grupę zasobów
    > (katalog ze zbiorami na początek), aby *nie dawał* *żadnych*
    > uprawnień do systemu, w szczególności nie wymagał zakładania
    > użytkownika w systemie - lecz pozwalał na dostęp "na hasło".

    Ah, no to na tym polega normalna praca. Czy w protokole SFTP masz takie
    magiczne opcje? Nie masz. też Musisz usera i hasło mieć. To właśnie w
    Windows 9x było dziwnie (zwłaszcza jak była ta wersja, że to klient
    sprawdzał poprawność hasła a nie serwer).

    > Za krótka wyobraźnia?
    > Po to, żeby użytkownikow nie zakładać fafset skoro nie trzeba.

    No to załóż jednego i podaj jego hasło wszystkim i będziesz miał jak w 98.
    Tylko zamiast HASŁO trzeba będzie podać USER:HASŁO.

    > Przede wszystkim taka autoryzacja (przez użytkownika) nie może
    > być *bardzo* prosto ograniczona do przykładu którego żąda
    > Tommy - czyli przykładowego jednego katalogu (i tylko niego).

    Jak nie? Udostępnionym katalogom przydzielasz prawa tak, że ten user dostaje
    prawa tylko dla tego katalogu.

    > Przy dostępie "na hasło" jest prosto - żądający dostępu musi znać
    > TYLKO nazwę zasobu (ze ścieżką) i hasło.
    > A jednocześnie to hasło nie daje (i to z 100% skutecznością nie daje)
    > żadnych innych dostępów - bo przywiązane jest TYLKO do tego zasobu.

    No ale to jest zabieranie się do sprawy od dupy strony. Idea jest taka, że
    masz swój login i hasło i on ma prawa lub nie do określonych działań.

    No to załóż usera NONAME.

    Windows 98 miał atrapę bezpieczeństwa.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2