  • Data: 2008-04-10 08:19:59
    Temat: Re: metoda kasowa i wydatek w poprzednim miesiącu
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przeglądając net znajduję ciągle te same formułki dotyczące metody
    > kasowej. Możesz wspomóc jakimś ciekawszym linkiem?
    > Do tej pory wydawało mi się że metoda kasowa to właśnie polega na tym, że
    > koszt uważam za koszt w chwili jego popełnienia czyli zapłacenia (czyli do
    > kpir wpisuję z datą gdy "pieniądze" mnie opuściły).

    No właśnie. Błąd w tkwi w mocno niefortunnej nazwie "metoda kasowa".
    W każdym razie koszty masz księgować w momencie ich poniesienia, a nie w
    dacie poniesienia wydatku. A za moment poniesienia kosztów (innych niż zakup
    towarów) uwaza się datę wystawienia faktury.

    http://ksiegowosc.infor.pl/rachunkowosc/zasady-ogoln
    e/62167,Kiedy-ksiegowac-faktury--stosujac-metode-kas
    owa-i-memorialowa.html