  • 11. Data: 2006-06-13 07:28:40
    Temat: Re: miejsce prowadzenia DG
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Pozwolenia na prowadzenie DG w wynajmowanym przeze mnie mieszkaniu na
    > 99% nie uzyskam.

    Co znaczy "pozwolenie na prowadzenie DG"?
    Ja nic takiego nie musialem zdobywac aby wpisac siedzibe DG w wynajmowanym
    mieszkaniu. Wystarczyla (oficjalna) umowa najmu na moje nazwisko. Dodatkowo
    dla US wazne jest miesce zamieszkania (nie mylic z zameldowania, to gdzie
    jestes zameldowany US nie obchodzi).
    Pozdrawiam,
    Marp

  • 12. Data: 2006-06-13 07:42:42
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    MarP napisał(a):

> [...]
    > dla US wazne jest miesce zamieszkania (nie mylic z zameldowania, to gdzie

    Z tego co wiem (i co wiele razy się przewijało na grupie) muszę mieć (i
    w razie potrzeby okazać) tytuł prawny do lokalu. Tytułem prawnym jest
    umowa najmu, ale w niej wyraźnie stoi że będę tego używać wyłącznie w
    celach mieszkalnych.

    Nie wiem czy okazanie tytułu do lokalu jest potrzebne tylko dla siedziby
    firmy (z tym nie ma problemu) czy także dla miejsca prowadzenia
    działalności (myślę że też, poprawi mnie ktoś jeżeli się mylę?).

    Z odpowiedzi grupowiczów jakiś czas temu i z tego co ostatnio
    wygooglałem (niech mnie ktoś znowu poprawi jeżeli się mylę) to w tym
    stanie jaki jest zgłaszając moje faktyczne miejsce zamieszkania jako
    miejsce prowadzenia DG (jeżeli wogóle US zaakceptuje tytuł do lokalu
    który jednoznacznie nie pozwala na prowadzenie DG) mogę spowodować co
    następuje:
    a) US się zainteresuje podatkiem od wynajmu mieszkania w którym
    mieszkam (który to nie jest pewnie odprowadzany) - mam kłopoty z
    wynajmującym.
    b) UM może się zainteresować zwiększeniem podatku od czegośtam - ze
    względu na wynajem na cele gospodarcze (tutaj moja wiedza jest mętna,
    ale istotę chyba pojąłem). Wynajmujący może mieć do mnie regres o straty
    z tym związane.

    p. m.

  • 13. Data: 2006-06-13 07:51:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    mvoicem wrote:

    > Ale mieszkałem w Krakowie, tam założyłem DG, i się przeprowadziłem do
    > Gdańska. Nie przemeldowałem się ani nie zaktualizowałem danych firmy -
    > po prostu udaję że nadal mieszkam w Krakowie :).
    >
    > Nie wiem czy słusznie, ale wydaje mi się fakt rozliczania się z
    > gdańskim US z dochodów z krakowskiej DG może mi przysporzyć troche
    > kłopotów.

    Kłopoty możesz mieć jak ci krakowski US zechce zrobić kontrolę w
    Krakowie. A duże kłopoty jeśli trafi akurat na moment gdy cie w
    Krakowie zastanie, bo wtedy natychmiast zada pytanie: A gdzie sa
    pańskie rejestry podatkowe? ;(

  • 14. Data: 2006-06-13 14:02:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-06-2006 o 09:42:42 mvoicem <m...@g...com> napisał:

    > a) US się zainteresuje podatkiem od wynajmu mieszkania w którym
    > mieszkam (który to nie jest pewnie odprowadzany) - mam kłopoty z
    > wynajmującym.

    Moj wynajmujący płaci podatek od najmu, wpisał mi do umowy że mogę
    prowadzić DG
    i mam wszytsko ok.

> [...]
    > względu na wynajem na cele gospodarcze (tutaj moja wiedza jest mętna,
    > ale istotę chyba pojąłem). Wynajmujący może mieć do mnie regres o straty

    U mnie nie ma z tym problemu - UM nic nie chce od nikogo skoto to DG w
    mieszkaniu.
    Jeśli jednak się upomną to w umowie najmu mam zapis że ja to pokryję.
    Policzmy - 3m2 * 15zł = 45zł rocznie. Jakoś przeżyje ;)

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2006-06-13 14:15:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    t napisał(a):

    > Moj wynajmujący płaci podatek od najmu, wpisał mi do umowy że mogę
    > prowadzić DG
    > i mam wszytsko ok.

    Jakbym miał to wpisane do umowy, to bym przecież nie zawracał d...
    grupowiczom.

    Szukając mieszkania od razu wspominałem że chcę prowadzić DG. To zawsze
    było jedno z ostatnich zdań rozmowy na temat danego mieszkania, tak
    jakbym conajmniej hodowlę karaluchów chciał zakładać :). Więc musiałem
    szukać bez wspominania nic o DG, żeby nie okazało się że nagle nie mam
    gdzie mieszkać.

    Ale reasumując: czy obawy że US zainteresuje się wynajmującym i jego
    prawdopodobnie niepłaconym podatkiem po tym jak zgłoszę mieszkanie jako
    miejsce wykonywania DG są zasadne?

    p. m.

  • 16. Data: 2006-06-13 20:23:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jun 2006, t wrote:

> [...]
    > Jeśli jednak się upomną to w umowie najmu mam zapis że ja to pokryję.
    > Policzmy - 3m2 * 15zł = 45zł rocznie. Jakoś przeżyje ;)

    Czy piszesz o podatku od pomieszczeń przeznaczonych dla działalności
    gospodarczej? To pomnóż przez 12.
    Inna rzecz że AFAIK & IMO nie ma powodu do opodatkowania jeśli
    pomieszczenie "nie zmienia charaktery na niemieszkalny", ja
    tylko w sprawie stawki.
    W większości miast/gmin jest to stawka maksymalna - 17 zł/m^5
    *miesięcznie*. AFAIK oczywiście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2006-06-13 21:13:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > tylko w sprawie stawki.
    > W większości miast/gmin jest to stawka maksymalna - 17 zł/m^5

    No dobra, czyli wszystko zaczyna mieć troche bardziej różowe kolory.

    Tylko pytanie: czy US będzie chciał tytuł do lokalu czy nie przy
    składaniu aktualizacji miejsca wykonywania działalności?

    I drugie pytanie: jeżeli mieszkam w i będę miał tam miejsce prowadzenia
    działalności w Gdańsku ale DG ma siedzibę w Krakowie, to z którym US
    się rozliczam?. Czy pity osobiste (PIT5 i PIT36) w Gdańsku a pity
    "firmowe" (PIT4) w Krakowie?

    p. m.

  • 18. Data: 2006-06-15 20:10:27
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-06-2006 o 22:23:08 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

> [...]
    > tylko w sprawie stawki.
    > W większości miast/gmin jest to stawka maksymalna - 17 zł/m^5

    Sorry, my fault :)
    Ale 45 miesiecznie tez przezyje ;)

  • 19. Data: 2006-06-15 20:10:59
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-06-2006 o 23:13:37 mvoicem <m...@g...com> napisał:

> [...]
    > działalności w Gdańsku ale DG ma siedzibę w Krakowie, to z którym US
    > się rozliczam?. Czy pity osobiste (PIT5 i PIT36) w Gdańsku a pity

    To może w Krakowie tylko miejsce prowadzenia zgłosisz?

  • 20. Data: 2006-06-16 07:03:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    t napisał(a):

    > To może w Krakowie tylko miejsce prowadzenia zgłosisz?

    A gdzie siedzibę?

    p. m.