  • 11. Data: 2003-10-08 22:45:53
    Temat: Re: mom et odliczenia VAT - telekomunikacja
    Od: "Czarek" <c...@s...onet.pl>

    : >MOzna doliczyc VAT dopiero w miesiacu zapłaty.Tak jest z platnosciami
    : >za uslugi tzw. stałe, np.energia telefon

    : A skąd masz takie rewelacje? Od kiedy i na jakiej podstawie data
    : zapłaty ma jakiekolwiek znaczenie?

    W przypadku metody kasowej ma znaczenie i to zasadnicze.

    Czarek

  • 12. Data: 2003-10-09 07:54:52
    Od: pito<p...@a...pl>

    > Pięknego dnia Wed, 8 Oct 2003 18:24:21 +0000 (UTC),
    > pito zakodował:

    > A skąd masz takie rewelacje? Od kiedy i na jakiej podstawie data
    > zapłaty ma jakiekolwiek znaczenie?
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Kaizen x...@c...sz zanim zapytasz odwiedź www.google.com
    > GG 2122; ICQ#: 64457775
    > e-mail Rot13 coded

    nie wiem czy ta ksiazka jest dobra ale pisza ze bardzo ABC small
    bisnesu, autor powoluje sie na rozporz.MF par.42 ust.4 z dnia
    22.12.1999 r., na takim stanowisku jakie pisalem stoi MF i wiem o tym
    z US od ludzi ktorzy parcuje kilka ladnych lat w urzedzie.NAtomiast
    niejednokrotnie NSA zarzucajac MF wykroczenie poza zakres
    upowaznien ustawowych wydawal wyroki w ktorych pozwalal na
    rozliczenie takiej faktury na zwyklych zasadach.rob jak chcesz, ja robie
    tak. A najlpeiej jest placic rachunkji w tym samym miesiacu co faktura,
    uniknie sie tego typu watpliowsci

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2003-10-09 10:05:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Oct 2003, pito wrote:

> [...]
    >+ bisnesu, autor powoluje sie na rozporz.MF par.42 ust.4 z dnia
    >+ 22.12.1999 r., na takim stanowisku jakie pisalem stoi MF

    Powyższe przepisy zostały uchylone jako niekonstytucyjne wyrokiem
    TK. Nie chce mi się szukać w którym to dniu zostały wprowadzone
    z powrotem (już "konstytucyjnie" - bo do ustawy a nie do
    rozporządzenia) i w nowej treści jest czarno na białym że
    chodzi o termin płatności (a nie datę zapłaty).
    Może i dobre, ale jak na *nasze* warunki - widać przestarzałe :(

    >+ i wiem o tym
    >+ z US od ludzi ktorzy parcuje kilka ladnych lat w urzedzie.

    Refresh time muszą w BIOSie podkręcić ;) (a mi akumulatorek
    wysiada i RTC się "zatrzymuje" na noc :]).

    [...]
    >+ rob jak chcesz, ja robie tak.

    ...nie jestem uprawniony żeby doradzać lub odradzać, no
    to powiem: "wzajemnie" ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2003-10-12 22:16:26
    Od: "Salhira" <s...@w...pl>

    Par.40 ust z dnia 22 marca 2002 r-podatnik, który otrzymał fakturę za
    nabycie energii(itp) może obniżyc podatek należny w miesiącu , w ktorym
    przypada termin płatności określony na tej fakturze.
    Olka