  • 1. Data: 2004-11-30 19:29:52
    Temat: nabywca w fakturze VAT
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam,

    Ostatnio zadaje same banalne pytanie, ale uwierzcie mi, ze uzeranie sie z
    Administracja w Lodzi, gdzie wynajmuje lokal na sklep preszlo moje najsmielsze
    oczekiwania.
    Dostalam pierwsza fakture za wynajem, dostawe wody, wywoz nieczystosci i
    odprowadzenie sciekow - wszystko w jednym dokumencie.
    Pytania:
    1) Czy faktura powinna byc wystawiona na siedzibe mojej firmy?
    Siedzibe mam w innym miejscu, ale fakture wystawiono mi z adresem wynajmowanego
    lokalu. Pomijam, ze wystawiono ja na moje nazwisko, a nie na nazwe firmy :))))
    Juz naprawde zaczynam zastanawiac sie, czy moze to ja nic nie umiem i nie wiem.

    2) W polu ilosc sa puste miejsca. Faktura opiewa na okres 19-30.11.2004, bo od
    19 listopada najmuje lokal. Ksiegowa, ktora wystawiala fakture widac nie
    wiedziala co wpisac i zostawila puste miejsca, ale np. w wywozie nieczystosci
    mam cene jednostkowa 20 zł, a wartość bez podatku 4 zł. Mam wrzenie, ze cos tu
    jest nie tak.

    Pozdrawiam i czekam na rozjasnienie mi w umysle.

  • 2. Data: 2004-12-01 08:41:02
    Temat: Re: nabywca w fakturze VAT
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "Vei" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dostalam pierwsza fakture za wynajem, dostawe wody, wywoz nieczystosci i
    > odprowadzenie sciekow - wszystko w jednym dokumencie.

    to ciekawe.... pamietaj przy okazji że (jeśli z VATu rozliczasz się
    miesięcznie) od dostawy wody, wywozu nieczystości i odprowadzania scieków
    VAT możesz odliczyć najwcześniej według terminu płatności napisanego na
    faktyrze (nie mylić z faktyczną datą zapłaty.

> [...]
    > 1) Czy faktura powinna byc wystawiona na siedzibe mojej firmy?
    > Siedzibe mam w innym miejscu, ale fakture wystawiono mi z adresem
    To pytanie, które stawia sobie wielu z nas. Jak zapewnił mnie urzednik ze
    skarbówki, to czesty przypadek i z całą pewnością nie będzie traktowany jako
    błąd. Ale.. jak nieraz się przekonaliśmy, pracownicy US to nie wykładnia
    prawa...

    Pomijam, ze wystawiono ja na moje nazwisko, a nie na nazwe firmy :))))
    No cóż... to właśnie nie powinno zostać pominięte. Bo z takiej fv VAT-u w
    żaden sposób nie możesz odliczyć.... Jeśli chodzi o koszty, to owszem - ale
    radziłabym poprosić o zmianę tych danych na fv.

> [...]
    > 19 listopada najmuje lokal. Ksiegowa, ktora wystawiala fakture widac nie
    > wiedziala co wpisac i zostawila puste miejsca,
    Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawidłowo wystawiona faktura powinna
    zawierać między innymi jednostkę miary i ilość sprzedanych towarów lub
    rodzaj wykonanych usług. Wynika stad, że przy usługach ilość i jednostka
    miary nie są obowiązkowe.

    ale np. w wywozie nieczystosci
    > mam cene jednostkowa 20 zł, a wartość bez podatku 4 zł. Mam wrzenie, ze
    cos tu
    > jest nie tak.

    Cóż.... nawet księgowi kiedyś się uczą... być może jest to początkująca
    księgowa.
    w tym przypadku faktycznie coś jest nie tak.... należy zapytać księgowej,
    jak ona to rozumie.... bo tu podanie ceny jednostkowej wydawałoby się
    wskazane :)

    pozdrawiam
    monika

  • 3. Data: 2004-12-01 09:02:36
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Kalina napisał:

> [...]
    > żaden sposób nie możesz odliczyć.... Jeśli chodzi o koszty, to owszem - ale
    > radziłabym poprosić o zmianę tych danych na fv.

    Chwila, chwila. Wydawało mi się, że na mojej deklaracji VAT w polu
    podatnik figuruje "Tomasz Staszewski" a nie "Usługi nikomu niepotrzebne
    Tomasz Staszewski". Czy ja znowu o czymś nie wiem?

    pzdr

    Tomek

    Nudzisz sie? Zagraj sobie! >>> http://link.interia.pl/f183d

  • 4. Data: 2004-12-01 10:01:37
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Chwila, chwila. Wydawało mi się, że na mojej deklaracji VAT w polu
    > podatnik figuruje "Tomasz Staszewski" a nie "Usługi nikomu niepotrzebne
    > Tomasz Staszewski". Czy ja znowu o czymś nie wiem?
    przepraszam, ale nie wiem o której pozycji mówisz....
    w mojej deklaracji VAT 7 nie znajduję pozycji "podatnik" :)
    a podatnikiem jest (zgodnie z art. 15 Ustawy VAT) osoba fizyczna wykonująca
    działalność gospodarczą.
    więc chociaż w deklaracji w pozycji 9 (gdzie nawiasem mówić podaje się
    nazwisko, pierwsze imię i datę urodzenia) widnieje Tomasz Staszewski, to
    podatnikiem jest "Tomasz Staszewski prowadzący Usługi nikomu niepotrzebne ".
    więc nie można odliczac VAt-u z fv, które wystawione są na własne nazwisko,
    a nie na firmę (no chyba ze firma nie ma innej nazwy, jak tylko Tomasz
    Staszewski....)

    pozdrawiam
    monika